Gece Modu

Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, Dummies isimli kaynaktan alınmıştır; ancak anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş, içeriği zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Çoklu Evren kuramına göre evrenimiz tek değildir ve pek çok evren birbirine paralel olarak bulunur. Bu farklı evrenler paralel evren olarak adlandırılır. Birçok farklı kuram, çokluevren görüşüne katkıda bulunur. Fizikçilerin tamamı bu evrenlerin varlığına gerçekten inanmaz. Bu paralel evrenlerle iletişim kurmanın mümkün olacağına inananlar daha bile azdır.

Seviye 1 paralel evrenler fikrinin temel olarak söylediğine göre, uzay o kadar büyüktür ki bir yerlerde tamamen Dünya gibi başka gezegenler olması gerekir. Aslında, sonsuz bir evrende sonsuz çoklukta gezegen olacaktır ve bunlardan bazılarında gerçekleşen olaylar, hemen hemen kendi Dünya'mızda olanlarla aynı olacaktır.

Seviye 2 paralel evreninde, uzay bölgeleri bir genişleme evresi geçirmeye devam eder. Bu evrenlerde devam eden genişleme yüzünden, bizimle diğer evrenler arasındaki uzay, kelimenin tam anlamıyla ışık hızından daha hızlı genişlemektedir - ve bu yüzden tamamen ulaşılamazlardır.

Seviye 3 evrenler ile sürekli temas halinde olduğumuz varsayılır. Hayatınızın her anı, verdiğiniz her karar, "şimdiki" halinizden sonsuz sayıda gelecek halinize doğru bir bölünmeye sebep oluyor ve hepsi de birbirinden habersiz.

Seviye 4 paralel evren, hepsinin içinde en acayip yer (ve en tartışmalı tahmin), çünkü temel olarak evrenimizden farklı matematiksel kanunları izliyor. Kısaca, fizikçilerin kâğıt üzerinde çalışabileceği herhangi bir evren matematiksel olarak var olabiliyorsa, fiili olarak da var olma ihtimali var.

• Türev İçerik Kaynağı: Dummies