Cassini'nin Satürn Görevinden Unutulmaz Görüntüler

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected]ail.com üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cassini, insanoğlunun şimdiye kadar başlattığı muhtemelen en nefes kesici keşif görevlerinden biridir. Cassini-Huygens Sondası, 11 yıla yakın süredir güneş sistemimizin en büyük gezegenlerinden, muhteşem gaz devi Satürn'ün fotoğraflarını bize gönderiyor. Satürn, her ne kadar Jüpiter'den sonra gelen ikinci büyük gezegen olsa da kendine özgü halka sistemi ile diğer gezegenlerden ayrılmaktadır.

Toz, buz ve kaya parçalarından oluşan bu halkalar gezegenin oluşumu sırasında arta kalan kalıntılardır. Söz konusu bu halkalar güneş sistemimiz boyunca 282,000 km'ye kadar uzanmaktadır. Yaşadığımız gezegen Dünya'nın yarı çapının 12,742 km olduğunu düşünerek kıyaslama yaptığımızda halkaların büyüklüğü daha net anlaşılacaktır. Satürn'ü görkemli bir hale gibi saran bu devasa halkalar gezegenimizin çok küçük gözükmesine sebep olmaktadır.

Satürn, bu ilginç halkaları haricinde de bilinmektedir. Birçoğu astronomi açısından oldukça büyüleyici ve aynı zamanda önemli olan 62 adet uydusunu keşfettik. Bunların içinde; bir dizi kayda değer çarpışma olayları sebebi ile Star Wars filmindeki Ölü Yıldız'a benzeyen Mimas, büyüleyici metan gölleri olan Titan, güneş sistemimizde dünya dışı yaşam ihtimalinin en büyük  adayı olan Enceladus ve daha niceleri. Bunlar Satürn'ün ilginç uydularından sadece bazılarıdır.

Yıllar geçtikçe, inceleme süresince elde ettiğimiz etkileyici görüntülerle Cassini dikkatimizi bu uzak fırlatılmış dünyalara çekti.

Yakın gelecekte Cassini-Huygens, dayanabildiği ve sonsuza kadar dinlenmeye ayrılacağı yeri bulana kadar atmosferin derinliklerine inerek şimdiye kadar olanlardan daha yakından gözlem yapacak. Tabii ki, ondan sonra bize kalan görüntüler onun fiziki formundan çok daha ötelere kadar kalacaktır.

İşte Cassini'den en unutulmaz ve etkileyici görüntülerden bazıları;

evrimagaci.org/dosyalar/icerikler/51032844_pia17194-1041mainjpg.jpg" style="height: 560px; width: 560px;" />

NASA'nın Cassini görüntüleme uzmanları, 31.05.2015 tarihinde Satürn'ün uydusu Hyperion'a yakın uçuş sırasında bu görüntüyü elde etmişlerdir.

evrimagaci.org/dosyalar/icerikler/51262552_cassinisaturnredpole.jpg" style="height: 465px; width: 560px;" />

Çapı 2,000 km'den daha büyük bir fırtına olan Satürn'ün öfkeli kasırgası.

NASA'nın uzay aracı Cassini'den gelen bu yakın-kızıl ötesi renkli mozaik, Titan'ın kuzey kutbundaki denizlerine yansıyan güneşi göstermektedir.

Mısır büyüklüğündeki bu siyanürden oluşan ölüm bulutu Titan'ın güney kutbunu kaplamaktadır.

Mimas'ın bu görüntüsündeki krater çukurlarının göstergesi olan derin gölgeler, uydunun şiddet dolu geçmişini gözler önüne sermektedir.

Satürn'ün sağ alt tarafından görünen Dünya-Ay Sistemi.

(Kare içindeki görüntü büyütülmüş görüntüsüdür.)

2006 yılında meşhur Cassini uzay aracından çekilen bu fotoğraf, halkalarla çevrili gezegene çıplak gözle bakıldığında görülebileceklere çok yakın.

Satürn'ü tam anlamıyla sarmalayan ve 300,000 km uzunluğa varan bu fırtına Dünya'yı defalarca yutabilecek büyüklüktedir.

Cassini, Dünya'dan sonra yaşam ihtimalinin olduğu en büyük aday, donmuş Encladus'un soğuk görüntüsünü de çekti.

İşte, Satürn'ün dikine düşen halkalarından sadece birkaç km uzaklıkta, uçurumun kenarında öylesine unutulmayı bekler gibi görünen Tethys.

19.06.2013 tarihinde Satürn'ün Güneş tutulması yaşadığı anın görüntüsü.

Satürn'ün uyduları Mimas ve Tethys'teki Pac-Man şekillerine benzeyen bu görüntüler  her iki uydudaki sıcaklık farklılıklarını göstermektedir.

Satürn'ün kuzey kutbundaki altıgene inanılmaz bir bakış. Garip bir biçimde şekil almış fırtınanın görülebilir ışıkla çekilmiş ilk fotoğrafı.

Ölü Yıldız uydusu.

Herschel olarak bilinen 130 km genişliğindeki krater çukuru olan Satürn'un uydusu Mimas'ın büyük gözü, yorgun uydudan uzaklara bakıyor.

Astronomide ilk: Cassini, Titan'ın üzerindeki dalgaları gözlüyor.

(Şimdiye kadar başka bir dünyada gözlenen ilk dalgalar.)

Kaynak: Bu yazı From Quarks to Quasars sitesinden çevrilmiştir.

Türlerin Kökeni'nin Ardındaki Büyük Yerbilimci: Charles Darwin