Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Kıvrımlı gagaları ve uçarken kanatlarında parmak benzeri primer tüyleri belirgin yırtıcı kuşlardır (raptor). Kıvrımlı gagalarının morfolojisi, diyetlerine göre çeşitlilik gösterir. Hatta bazı türlerin gagalarında "diş" benzeri çentik bulunabilir. Kanat açıklıkları 25 santimetreden 3 metreye kadar geniş bir aralık içerir. Cinsiyetler arası boyut farkı olan seksüel dimorfizm sergileyebilirler. Bu cinsiyetler arası boyut farklılığı, kemirgen avcılarında daha az belirgin iken; leş ya da yumuşakça yiyenlerde neredeyse hiç yoktur. Görme duyuları muhteşemdir. Öyle ki insandan yaklaşık 8 kat daha fazla görme gücüne sahiptirler. Aynı şekilde işitme duyuları da harikadır. Ancak dezavantaj sağlayacağından, koklama duyuları çok iyi değildir. Hatta Eski Dünya akbabalarının fazlası ile körelmiştir.

Accipitriformes diye bilinen gündüz yırtıcı kuşları isimli takıma üyedirler. İçerisinde atmacalar, kartallar, çaylaklar, tuygunlar ve Eski Dünya akbabaları bulunur. Yeni Dünya akbabaları ve balık kartalları ayrı ailelerde sınıflandırılır.

Fosil kayıtları yaklaşık 50 milyon yıl öncesine denk gelen Erken Eosen'e kadar izlenebilir. Fakat bazı örneklerde fosil kaydı yeterince tanımlanabilir olmadığından filogenetik olarak sınıflandırılamıyor. Çeşitli fikirlere göre Atlantik Okyanus'un kıyılarına denk gelen coğrafyalarda evrimleştiler. Fakat yaklaşık 23 milyon yıl öncesine denk gelen Erken Miyosen'e ait Pengana robertboles gibi türlerin Dünya çapında yayılış gösterdiği biliniyor. Yaşadığı dönemde Caracara ve sekreter kuşu Sagittarius türlerinin ortak atası olduğu düşünülüyor. Ayrıca deliceleri içeren Circinae alt familyasını da içerebileceği düşünülüyor.

Antarktika hariç Dünya'nın her yerine yayılmış kuşlardır.

Kartallar ve akbabalar gibi çoğu tür yüksek irtifalarda araziyi tarayarak uçmayı tercih ederken, atmacalar gibi bazıları ağaçların ve binaların arasından hızlı manevralarla avlanmayı tercih eder. Heyecanlandıklarında veya korktuklarında taç tüylerini dikleştirirler.

Genelde küçük memeliler ve sürüngenlerle beslenirler. Bazı türleri leşlerle ve böceklerle de beslenebilir. Bazı kayıtlara göre orta boy memelilere saldırdıkları da bilinir.

Çeşitli Asya ülkeleri, bu kuşları avlanmak için de ehlileştirmiştir.

Taksonun halk arasındaki adının ve/veya bilimsel adının etimolojik kökenleri biliniyorsa veya herhangi bir ilgi çekici anlama sahipse, burada anlatınız.

• Wikipedia. Accipitridae. (2018, Ağustos 08). Alındığı Tarih: 08 Ağustos 2018. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 08/12/2019 04:38:32 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7334

“Çocuklarımızın sınavlarda kopya çekmesinin nedeni, okul sistemimizin notlara değer verme miktarının, çocuklarımızın öğrenmeye değer verme miktarından fazla olmasıdır.”