Aksiyon Oyunları, Daha Hızlı Öğrenmeyi Mümkün Kılıyor!
Bu haber 8 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.
- İndir
- Dış Sitelerde Paylaş
İşten sonra gerginliğinizi atmak için video oyunlarında zombi vurarak vakit geçiriyor musunuz? Güzel, yeni bir çalışma, aksiyon oyunlarının tamamen bir zaman kaybı olmadığını gösteriyor ve dahası, bu oyunların aslında sizi daha akıllı yapabileceğini gösteriyor.
Video oyunlarının gençler üzerindeki etkisi bu zamana kadar birçok eleştiri almakta; fakat olumsuz eleştiriler getirenden daha fazla sayıda çalışma, bu oyunların bazı faydalarının olduğunu bulmuştur. Geçen ay, bilim insanları, aksiyon oyunları oynayanların daha iyi motor becerileri olduğunu ortaya çıkardı. Sonrasında, geçen hafta ABD'li bir bilim adamı, şiddet oyunları ile gerçek hayattaki şiddet arasında hiçbir bağlantı olmadığını buldu. Şimdi, ABD'deki Rochester Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, hızlı akışa sahip aksiyon oyunlarının sizi daha öğrenme konusunda daha başarılı kıldığını ilk defa keşfettiler.
Takım, aksiyon oyuncularının (Call of Duty gibi oyunlar oynayanlar) kavrama yeteneklerini, aksiyon oyunu oynamayanlarınki (The Sims gibi oyunlar oynayanlar) ile karşılaştırdı. Katılımcılara, tepki sürelerini ve tanımlama yeteneklerini test eden bir seri "örüntü ayırt etme görevlerini" tamamlamaları söylendi; örneğin, bir ekrandaki belirsiz şekilleri tanımlamak gibi...
Sonuçlar, aksiyon oyuncularının görevlerde aksiyon oyuncusu olmayanlardan çok daha hızlı olduğunu gösterdi. Bu çalışmalara dayanarak ekip, aksiyon oyuncularının beyinlerinin eldeki görev için daha iyi bir öğrenme "şablonu" oluşturmaya yetenekli olduğu sonucuna vardı. Baş araştırmacı ve sinirbilimci Daphne Bavelier, bir basın bülteninde şöyle diyor:
Beyinlerimiz gelecek bir sonraki şeyi önceden haber vermeye devam ediyor - bir sohbeti dinlerken, sürüş yaparken hatta ameliyat yaparken. Tahmin yeteneklerini keskinleştirmek için beynimiz sık sık dünyanın modellerini veya 'kalıplarını' inşa ediyor.
Daha sonra araştırmacılar, genelde oyun oynamayanların aksiyon temelindeki oyunlara bir başlangıç yaptıklarında kavrama becerilerinin yükselip yükselmediğini araştırdılar. Oyun oynamayan bir gruba 9 hafta boyunca hem aksiyon oyunu hem de aksiyon olmayan oyun oynamalarını söylediler. 50 saatlik oynamadan sonra, aksiyon oyunları oynayanlar, örüntü görevlerinde yavaş strateji oyunu oynayanlardan çok daha iyi verim gösterdi.
İlginç bir şekilde, katılımcılar aksiyon oyunlarını oynamayı bıraktıktan sonra, yeni kavuştukları öğrenme becerilerini korudular. Bu yüzden, bu deneyler, aksiyon oyunları ile gelişmiş öğrenme yeteneği arasında bir bağ buldu.
Ancak bunun nedeni ne? Ekip, sinirsel modelleme kullanarak, bilişsel becerilerimizin özünde beynimizin çeşitli görevler için doğru "şablonları" ne kadar hassas bir şekilde ayarlayabildiğiyle ilgili olduğunu gösterdi. Bilgisayar oyunları da bu süreci hızlandırıyor gibi gözüküyor. Bavelier, bu konuda şöyle diyor:
İdrakla ilgili öğrenme görevine başladıkları zaman, aksiyon oyunu oyuncuları aksiyon dışı oyunculardan farksızdı; göreve daha iyi bir şablona sahip olarak gelmediler. Bunun yerine, görev boyunca daha iyi kalıplar geliştirdiler ve çok çok daha hızlı bir hızlandırılmış öğrenme eğrisi gösterdiler.
Ekip bu günlerde aksiyon oyunlarında oyuncuların öğrenmesini hızlandıracak anahtar rolünde bulunan özelliklere bakıyor. Oyunların beyinlerimizi canlandırdığı açık, fakat araştırmacılar elbette bunun ödevlerden vazgeçmeye ve oyun alemi yapmaya bir bahane olmadığına dikkat çekiyor.
İçeriklerimizin bilimsel gerçekleri doğru bir şekilde yansıtması için en üst düzey çabayı gösteriyoruz. Gözünüze doğru gelmeyen bir şey varsa, mümkünse güvenilir kaynaklarınızla birlikte bize ulaşın!
Bu içeriğimizle ilgili bir sorunuz mu var? Buraya tıklayarak sorabilirsiniz.
Soru & Cevap Platformuna Git- 16
- 10
- 7
- 5
- 4
- 4
- 3
- 3
- 1
- 0
- 0
- 0
- Çeviri Kaynağı: Science Alert | Arşiv Bağlantısı
Evrim Ağacı'na her ay sadece 1 kahve ısmarlayarak destek olmak ister misiniz?
Şu iki siteden birini kullanarak şimdi destek olabilirsiniz:
kreosus.com/evrimagaci | patreon.com/evrimagaci
Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/11/2024 17:18:16 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4155
İçerik Kullanım İzinleri: Evrim Ağacı'ndaki yazılı içerikler orijinallerine hiçbir şekilde dokunulmadığı müddetçe izin alınmaksızın paylaşılabilir, kopyalanabilir, yapıştırılabilir, çoğaltılabilir, basılabilir, dağıtılabilir, yayılabilir, alıntılanabilir. Ancak bu içeriklerin hiçbiri izin alınmaksızın değiştirilemez ve değiştirilmiş halleri Evrim Ağacı'na aitmiş gibi sunulamaz. Benzer şekilde, içeriklerin hiçbiri, söz konusu içeriğin açıkça belirtilmiş yazarlarından ve Evrim Ağacı'ndan başkasına aitmiş gibi sunulamaz. Bu sayfa izin alınmaksızın düzenlenemez, Evrim Ağacı logosu, yazar/editör bilgileri ve içeriğin diğer kısımları izin alınmaksızın değiştirilemez veya kaldırılamaz.
This work is an exact translation of the article originally published in Science Alert. Evrim Ağacı is a popular science organization which seeks to increase scientific awareness and knowledge in Turkey, and this translation is a part of those efforts. If you are the author/owner of this article and if you choose it to be taken down, please contact us and we will immediately remove your content. Thank you for your cooperation and understanding.