Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Deri değiştirirken.

Zonguldak/Filyos'ta yaklaşık yarım saat süren uğraş sonrası fotoğraflamayı başardığımız bir Lacerta viridis meridionalis alt türü. Dikkatli bakarsanız sırtında deri değiştirme aşamasını görebilirsiniz.

Bolu'da gözlemlediğimiz yetişkin erkek.

Yetişkin erkeklerin baş altı açık mavi veya turkuaz rengindedir. Aşağıda gördüğünüz kare ise aynı alt türün yavru (juvenil) hali. Henüz erişkin renklenmesine kavuşamamış.

Henüz heterojen renklere sahip bir yavru.

Lacerta viridis türü içerisinde 3 tane alt tür vardır. Bunlar L. viridis viridis (Balkanlar'da), L. viridis guentherpetersi (Evia Yunan adasında) ve L. viridis meridionalis (Karadeniz'de). Aralarından sadece L. v. meridionalis alt türü Karadeniz kesiminde yayılım gösterir. Dolayısıyla gözlemlediğimiz de L. v. meridionalis alt türüdür.

Bolu'da, yukarıdaki erkek ile aynı bölgede gözlemlediğimiz yetişkin dişi.

Halk arasında yeşil kertenkele, yeşil avrupa kertenkelesi veya zümrüt kertenkele olarak isimlendirilirler.

• Bayram Göçmen. Yeşil Kertenkele. (2020, Mart 05). Alındığı Tarih: 05 Mart 2020. Alındığı Yer: TürkHerptil
  • CYRÉN, 1933. Taxa. (2020, Mart 05). Alındığı Tarih: 05 Mart 2020. Alındığı Yer: Lacerta
  • Wikipedia. European Green Lizard. (2020, Mart 05). Alındığı Tarih: 05 Mart 2020. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/10/2019 11:29:02 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5273

“Uyduların, gezegenlerin, güneşlerin ve evrenin, hatta evren sistemlerinin yasalarla yönetilmesini anlayabiliyoruz; ancak ufacık bir böceğin özel bir şekilde yaratılması gerektiğine inanıyoruz.”