Zehirli Yılan Dişlerinin Evriminin Mikroskobik Detayları Aydınlatıldı!

Zehirli Yılan Dişlerinin Evriminin Mikroskobik Detayları Aydınlatıldı! The Conversation
Çağrı Mert Bakırcı Editör Çağrı Mert Bakırcı
1 dakika
864 Okunma Sayısı
Notlarım

Hiç ölümcül yılanların dişlerinin nasıl evrimleştiğini merak ettiniz mi? Flinders Üniversitesi ve Güney Avustralya Müzesi tarafından yürütülen araştırmaya göre cevap, zehirli yılanların dişlerinin mikroskobik özelliklerinde yatıyor. Flinders Üniversitesi'nden araştırmanın başyazarı Dr. Alessandro Palci şöyle diyor:

Dişlerin yılanlarda neden bu kadar çok kez evrimleştiği, ancak diğer sürüngenlerde nadiren evrimleştiği her zaman bir gizem olmuştur. Çalışmamız bunu yanıtlayarak normal yılan dişlerinin deri altı iğnelere dönüşmesinin ne kadar kolay olduğunu gösteriyor.

Bugün yaşayan yaklaşık 4.000 yılan türünden 600 kadarı insanlar için "tıbbi açıdan önemli" kabul edilir, yani ısırılırsanız tedavi için en yakın hastaneye gitmek zorunda kalmanız çok olasıdır.

Zehir dişleri, yivli ve yakındaki diğer dişlerden daha büyük olan, evrimsel süreçte değiştirilmiş dişlerdir. Sabitlenebilecekleri veya menteşelenebilecekleri (yani geriye doğru katlanabilecekleri) ağzın arkasına veya önüne yerleştirilebilirler.

Avustralya ve diğer ülkelerden bir grup araştırmacı, yılanların dişlerinin tabanında küçük kıvrımlara veya kırışıklıklara sahip olduğunu ortaya çıkarmak için yüksek teknoloji modelleme kullandılar, fosillere başvurdular ve saatlerce mikroskop gözlemleri yaptılar. Bu küçük kıvrımlar, dişlerin çeneye daha sıkı bağlanmasına yardımcı olmuş olabilir.

Zehirli yılanlardaysa bu kırışıklıklardan biri derinleştiği ve dişin ucuna kadar uzandığı, böylece bir zehir oluğu ve onu enjekte edecek dişlerin evrimleşebildiği görülüyor.[1] Flinders Üniversitesi ve Güney Avustralya Müzesi'nden ortak yazar Matthew Flinders Profesör Michael Lee şöyle diyor:

Çalışmamız aynı zamanda evrimin fırsatçılığını ve verimliliğini de vurguluyor. Dişlerin çeneye yapışmasına yardımcı olan kırışıklıklar zehir enjekte etmeye yardımcı olmak için yeniden tasarlandı.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/09/2021 23:27:54 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/10835