Yaygın Yanlış İnanışlar ve Mitler

Bu yazı, Information Is Beautiful isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Büyük boyda görmek için fotoğrafın üzerine tıklayınız.

Bu muhteşem görselde, insanların yaygın olarak inandıkları çeşitli hatalı inanışlar, "koca karı masalları" denen inanış örnekleri ve bilimsel olduğu iddia edilen mitleri bir arada göreceğiz. Umuyoruz ki faydalı olacaktır. Bilimsel mitlerle ilgili çok daha fazla örnek görmek için, "Biyolojik ve Fiziksel Mitler ve Gerçekler" albümümüzü ziyaret edebilirsiniz.

Görsel: Berkay Alkışel

Bilimin Özü ve Gerçeğe Ulaşma Sistemi: Occam'ın Usturası ve Carl Sagan Prensibi

Mikroevrim ve Makroevrim: Yumuşak ama İstikrarlı Bir Değişim...

ODTÜ EEE '88 mezunudur. Evrim Ağacı'nda genel editörlük ve çevirmenlik yapmaktadır. Ayrıca Kırsal Çevre Derneği'nin aktif üyesidir. İlgi alanları Türkçe ve İngilizce dilleriyle başta bitkiler olmak üzere tüm canlılardır.