Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Kolombiya'nın La Mesenia Ormanı'nda keşfedilen bu olinguito, daha 2013'ün Ağustos ayında keşfedilen yeni bir tür. Uzmanlar bu türün son 30 yıldır Batı Yarımküre'de keşfedilen ilk yeni etçil tür olduğunu belirtiyor. Türün bilimsel ismi olan Bassaricyon neblina içerisindeki "neblina", İspanyolcada "pus", "sis" anlamına geliyor. Türün belirleyici adının bu şekilde seçilme nedeni, yaşam alanlarında sıklıkla görülen sistir.

Bu yeni tür, kendisiyle aynı cins altında bulunan diğer tüm türlerden oldukça farklı bir şekilde evrimleşmiştir. 900 gram ağırlığındadır ve bu haliyle Etçil Hayvanlar takımının Yeni Dünya'da yaşayan türler arasında bilinen en ufak tür olmaktadır. Diyeti de diğer cinsdaşlarından farklıdır: hepçil bir meyvecil beslenme türüne sahiptir. Çoğunlukla incir gibi meyvelerle beslenir; ancak böcekler de diyetinin önemli bir kısmını oluşturur. Henüz hakkında tüm detaylar bilinmiyor olsa da, tek başlarına yaşadıkları ve geceleri avlandıkları düşünülmektedir. Ayrıca neredeyse tamamen ağaçlar üzerinde yaşamaktadırlar, yere çok az inerler.

Türün diğer kuzenlerinden 3.5 milyon yıl kadar önce ayrılarak evrimleştiği belirlenmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 03/12/2020 00:59:20 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1593

“Doğa, nazik veya gaddar değildir. Zulmü sevme ya da sevmeme gibi bir tercihi de yoktur. Bir konu DNA'nın korunumunu ilgilendirmediği sürece doğa tamamen nötrdür.”