Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bazılarına "iğrenç" gelebilecek; ancak türümüzü, dolayısıyla da sizi ayakta tutmaya yarayan, vücudumuzda bizimle yaşayan ama insan türüne ait hücrelerden oluşmayan canlıları tanıyor musunuz?

Örneğin, şuradaki paylaşımımızdan da hatırlayabileceğiniz gibi, vücudunuzdaki bakterilerin sayısının, insan hücrelerinin sayısından tam 10 kat fazla olduğunu biliyor muydunuz?

Sadece sindirim kanalınızda 500'den fazla farklı türün yaşadığını?

Akciğerlerinizde yaklaşık 128 farklı tür canlının yaşadığını?

Ağzınızın içerisindeyse ortalama 200 farklı türün barındığını?

Bu türlerin neredeyse hiçbirinin doğdunuzda vücudunuzda bulunmadığını söylesek? Yani sizi bir konak olarak kullanacak parazitik veya karşılıklı faydacı (simbiyotik) bakterilerin ve canlıların tamamı, vücudunuza doğumunuzdan sonra yerleşmektedir. Dış dünya ile olan ilk temasınızdan itibaren, trilyonlarca, hatta katrilyonlarca bakteri vücudunuza saldırmaya ve yerleşmeye başlamaktadır. Savunma sistemimiz bunların hepsini zamanla tanır. Zaten hepsi de hastalık yapıcı özellikte değildir.

Önceki paylaşımlarımızda da belirttiğimiz gibi, bir oran vermemiz gerekirse, vücudunuzun %90'ı bakteridir, sadece %10 civarı ise size ait, insan hücreleridir. Bunun ne demek olduğunu bir düşünün...

Kaynak: Discovery

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 02:23:26 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1293

“Dinozorların soyu tükendi, çünkü bir uzay programları yoktu. Eğer biz insanların da soyu aynı nedenle tükenecek olursa, hak etmişiz demektir.”