Veganlar, Gerekli Besin Alımından Yoksun Olabilir!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için evrimagaci@gmail.com üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bitkiye dayalı beslenmenin sağlık açısından sahip olduğu faydalar iyi bilinmektedir fakat ortada bir soru var: Veganlar, gerekli besinlerin eksikliği bakımından tehlike altında olabilirler mi? Mayo Clinic hekimleri tarafından yapılan ve Journal of the American Osteopathic Association bülteninde yayınlanan geçmişe yönelik bir inceleme, veganların birkaç besini yeterli miktarda aldıklarından emin olmaları gerektiğini gösterdi.

2012 yılında yapılan bir kamuoyu yoklamasına göre, ABD nüfusunun yüzde ikisi hayvanlardan elde edilen bütün besinleri dışlayan, bitkiye dayalı katı bir beslenme türü olan vegan şekilde besleniyor. İnsanlar giderek artan bir şekilde etik, çevresel, dinsel ve sağlıksal kaygılar sebebiyle bu beslenme düzenini benimsiyor. Mayo Clinic takımı, bitkiye dayalı beslenme düzenlerinin ününün artmasıyla birlikte, uygun besin alımlarından emin olmaları için veganlara tavsiye vermek ve onları gözlemek amacıyla son günlerdeki bilimsel yazının bir incelemesini derlediler. Söz konusu besinler, B-12 vitamini, demir, kalsiyum, D vitamini, protein ve omega-3 yağ asitlerinden oluşuyor. Arizona'daki Mayo Clinic'de Dahiliye ve Halk Sağlığı doktoru olan Heather Fields şöyle aktarıyor:

"Sinirsel bozukluklar, kansızlık, kemik gücü ve diğer sağlık endişeleri ile ilgili olabilen bu besinlerden bazılarının, yetersiz şekilde düzenlenmiş olan vegan beslenme şekillerinde eksik olabildiğini bulduk. Sonuçlar, genel görüşün aksine, veganların protein veya herhangi belli bir amino asit alımı bakımından yetersiz olduklarını göstermedi."

Çalışma, bazı veganların işlenmiş gıdaları çok fazla aldıklarına ve yeterli çeşitlilikte meyve, sebze ve tam buğday yemiyor olabileceklerine dikkat çekiyor. Az işlemden geçmiş yiyeceklerden oluşan, bitkiye dayalı bir beslenme düzeni tavsiye ediliyor ve iyi düzenlenmiş bir vegan beslenme düzeni, uygun besin seviyesine ulaşma ihtiyacını karşılayabilir, fakat bu durum biraz eğitim gerektiriyor.

Mayo Clinic inceleme takımı, sağlık çalışanlarının, kanlarındaki yeterli miktarda B-12, demir, demirli protein (ferritin), kalsiyum ve vitamin D seviyeleri bakımından vegan hastalarını izlemelerini öneriyor.

Kaynak: Bu yazı ScienceDaily sitesinden çevrilmiştir.

Matematik ve Dil Becerisini Etkileyen Genler Aynı