Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Günümüzde Dünya üzerinde -yapılan son araştırmalara göre- 1.3 milyon hata payı ile 8.7 milyon ökaryotik (karmaşık/gelişmiş/zarlı hücre yapılı) canlı türünün, 100 milyondan fazla ise prokaryotik (basit/zarsız hücre yapılı) canlı türünün yaşadığı düşünülmektedir (bazı kaynaklara göre bu sayı birkaç milyara kadar çıkabilir).

Bu türlerin sadece çok küçük bir kısmını keşfedip, isimlendirip, evrimsel geçmişlerine göre sınıflandırmalarını yapabildik, çünkü halen keşfedilmeyi bekleyen milyonlarca tür bulunuyor. Kabaca bir sayı verecek olursak, ökaryotların (ki görselde gösterilenlerin tamamı ökaryotlardır) sadece 2 milyonunu, prokaryotların ise birkaç milyonunu keşfedebildik. Daha kendi Dünya'mızı hiç tanımadığımız söylenebilir.

Üstelik, günümüzde Dünya üzerinde var olan türlerin sayısı, evrim tarihinde var olmuş türlerin yanında bir hiç! Günümüzdeki türler, var olmuş tüm türlerin sadece %1'i kadar! Yani var olmuş tüm türlerin %99'u evrimsel süreç içerisinde bir noktada yok oldu. Bu da, yine kaba bir matematikle, şimdiye kadar 200 milyon ökaryot türü ve 10 trilyon prokaryot türünün yaşamış olabileceği anlamına geliyor. Bu kadar türün yok olması ise bilimde yalnızca evrimsel biyolojinin ışığında açıklanabiliyor.

Görselde, büyük ökaryot gruplarının var olduğu düşünülen tür sayısı, bu türlerin ne kadarını keşfettiğimiz ve bunun yüzde kaçlık bir dilime denk geldiği gösterilmektedir. Görseli metin haline dönüştürecek olursak (tahmini tür sayısı - keşfedilen tür sayısı - yüzde şeklinde sıralanırsa):

Memeliler - 5.600 tür - 5.501 tür - %98

Kuşlar - 10.500 tür - 10.064 tür - %96