Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Görselde, sol eline yeni üretilen sivrisinek savarın uygulandığı bir insan görüyorsunuz. Sivrisinekler, kimyasalın bulunmadığı sağ ele hücum ederken, sol ele konan 1 tane bile sivrisinek görülmüyor.

Birkaç sene önce Ulrich Bernier çeşitli kimyasalları birbiriyle karıştırarak neden kan emici bazı böceklerin bazı insanları diğerlerinden daha fazla soktuğunu anlamaya çalışıyordu. Sivrisineklerin hedeflerinin derisindeki birçok kimyasalı ve bakteriyi koklayarak sokup sokmayacağına karar verdiğini keşfetti.

Esasında vücudumuzda az miktarda bulunan belli bir grup kimyasalı birbiriyle karıştırdığında, sivrisineklerin bu kimyasalları görmezden geldiğini fark etti. Aralarında homopiperazin ve 1-metilhomopiperazin kimyasallarının da bulunduğu bu karışım, sivrisinekleri ciddi bir şekilde vücuttan uzaklaştırmayı başarıyor. Birleşik Devletler Tarım Bakanlığı Tarımsal Araştırma Servisi'nden Bernier ve arkadaşları, içi sivrisineklerle dolu bir kaba, bu kimyasalı vücutlarına sürerek girdiklerinde, sivrisineklerin kimyasalın bulunduğu vücut bölgelerini hiç sokmadığını gözlediler.

Bernier ve arkadaşlarının kimyasal karışımı, ABD Patent ve Tescil Ofisi tarafından onaylandı. Böylece, hem sivrisinek ısırıklarına karşı, hem de bu süreçte kazanılabilecek ölümcül hastalıklarla mücadele yolunda önemli bir adım atıldı.

Kaynak ve İleri Okuma: National Geographic

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 02:22:06 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1405

“Okunmayan bir hikaye, hikaye değildir; odun artığı üzerindeki ufak siyah çiziktirmelerden ibarettir. Bir hikayeyi hikaye yapan okurudur, okunmasıdır.”
Ursula K. Le Guin