Gece Modu

Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, National Geographic isimli kaynaktan alınmıştır; ancak anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş, içeriği zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Görselde, sol eline yeni üretilen sivrisinek savarın uygulandığı bir insan görüyorsunuz. Sivrisinekler, kimyasalın bulunmadığı sağ ele hücum ederken, sol ele konan 1 tane bile sivrisinek görülmüyor.

Birkaç sene önce Ulrich Bernier çeşitli kimyasalları birbiriyle karıştırarak neden kan emici bazı böceklerin bazı insanları diğerlerinden daha fazla soktuğunu anlamaya çalışıyordu. Sivrisineklerin hedeflerinin derisindeki birçok kimyasalı ve bakteriyi koklayarak sokup sokmayacağına karar verdiğini keşfetti.

Esasında vücudumuzda az miktarda bulunan belli bir grup kimyasalı birbiriyle karıştırdığında, sivrisineklerin bu kimyasalları görmezden geldiğini fark etti. Aralarında homopiperazin ve 1-metilhomopiperazin kimyasallarının da bulunduğu bu karışım, sivrisinekleri ciddi bir şekilde vücuttan uzaklaştırmayı başarıyor. Birleşik Devletler Tarım Bakanlığı Tarımsal Araştırma Servisi'nden Bernier ve arkadaşları, içi sivrisineklerle dolu bir kaba, bu kimyasalı vücutlarına sürerek girdiklerinde, sivrisineklerin kimyasalın bulunduğu vücut bölgelerini hiç sokmadığını gözlediler.

Bernier ve arkadaşlarının kimyasal karışımı, ABD Patent ve Tescil Ofisi tarafından onaylandı. Böylece, hem sivrisinek ısırıklarına karşı, hem de bu süreçte kazanılabilecek ölümcül hastalıklarla mücadele yolunda önemli bir adım atıldı.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/11/2019 09:48:53 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1405

“İşte size Dünya'daki görevinizin tamamlanıp tamamlanmadığını anlamak için çok basit bir test: Eğer ki hayattaysanız, henüz tamamlanmadı!”
Richard Bach