Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bunlar Tenebrio molitor olarak da bilinen un kurtları. Karanlık böcekler arasında bulunan tür, genelde larva evresinde 2.5 santimetre civarında, yetişkinken ise 1.8-2 santimetre boyundadır. Bu zavallıcıklar, yaşam mücadelesini sürdürmeye çalışırken, biz insanlar tarafından yakalanarak genelde evcil hayvan yemi olarak kullanılırlar: sürüngenler, balıklar ve kuşlar bu leziz yemeklere bayılır!

Üstelik sadece onlar da değil, bir primat olarak türümüz de, bu ufaklıkların tadına bakmaktan uzak durmaz. Birçok ülkede bu tür buğdaya, patatese, havuç ve elma pürelerine karıştırılarak afiyetle yenir.

En güzel kısmını sona sakladık: bu hayvanlar, bazı kültürlerde tekilayla tatlandırılmış şekerlere katılmaktadır. Hatta ve hatta doğrudan tekila ile de tüketilmektedir. Bu sebeple "tekila kurdu" olarak da bilinirler. Yalnız tekilayla tüketmek isterseniz, aklınızda olsun, büyüklerini değil, larvalarını kullanacaksınız.

Bir sonraki tekilanızın içine bir tane un kurdu larvası atın... Sonra da fondip.

Dibini görmeyen sevdiğini görmesin!

Tavsiyelerimiz