Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu kuş, öylesine acayiptir ki, nasıl bir şey olduğunu düzgünce anlatacak bir fotoğraf bulmakta bile zorlandık; ancak bu fotoğraf sanıyoruz ki ne olduğunu güzelce göstermektedir. İlk olarak şunu söylemeliyiz: bu kuşun "standart" olmakla alakası bile yoktur, ismine kanmayınız (gerçi bu kelimenin ornitolojideki anlamı, günlük yaşamda kullandığımızdan farklıdır)!

Macrodipteryx longipennis olarak bilinen bu tür, Afrika'da Senegal'den Etiyopya'ya kadar olan alanda bulunur. İlk olarak George Shaw tarafından, 1796 yılında isimlendirilmiştir. Genellikle kurak savanalarda yaşar, bulunduğu bölgelerde genellikle ufak çalılar bulunur. Türün bireyleri yaklaşık 20-30 santimetre boyundadırlar ve uçarken oldukça sessizdirler. Buraya kadar ilginç bir şey yok.

Ancak erkeklerinde, genel fiziksel görünümüne ve yapısına hiç de uygun düşmeyen, sanki yapımında "hata" olmuş gibi gözüken, devasa iki adet tüy çıkıntısı bulunur. 20-30 santimetrelik bireylerin bu tüy çıkıntıları 38 santimetreye kadar uzayabilir! Üstelik bu tüylerin 20 santimetresi sadece tüy şaftından ibarettir (tüyü tutan ana gövde)! Uçuş sırasında bu acayip tüyler, kuşun arkasından gelir. Ancak dişilere kur yaptığı zamanlarda, fotoğraftaki gibi iki yana doğru uzantılarını açar.

Tabii ki, bu yapıların var olma sebebi, tahmin edebileceğiniz gibi cinsel seçilimdir. Dişiler, bu zorlu ve manasız derecede yük sebebi olan çıkıntıları en başarılı şekilde taşıyan, hayatta kalan ve en parlak ve sağlıklı biçimde sergileyebilen erkekleri seçerler. Bu sayede hayatta kalmayı başaran dişiler, hayatta kalmayı başaran erkekler arasından en uyumlusu ile çiftleşmiş olurlar. Çünkü eğer ki bir erkek bu çıkıntıları taşıyacak kadar güçlü ve sağlıklıysa, muhtemelen en başarılı genleri vücudunda barındırıyor olmalıdır. Bilinçsiz bir şekilde, tamamen içgüdüsel olarak yapılan bu tercih, insanların kime aşık olacağını seçememesine benzer. Süreç tamamen otomatik olarak işler ve evrim tarafından şekillendirilmiştir. Bu süreçte, başarısız tercihlerde bulunanlar, zayıf yavrular doğururlar ve sayıları popülasyon içerisinde azalır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/09/2019 20:13:29 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1760

“Bir gün atomun enerjisini serbest bırakacağız, gezegenler arası yolculuklar gerçekleştireceğiz, ömrü uzatıp, kanseri ve tüberkülozu tedavi edeceğiz; ama en düşük seviyeli kişiler tarafından yönetilmiş olmanın sırrını asla çözemeyeceğiz.”