Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Karikatür muhtemelen spermlerin yumurta içerisine girebilmek için verdikleri mücadeleyi anlatıyor olsa da, bu karikatür bize daha ziyade "gametik izolasyon" konusunu hatırlattı. Evrimsel süreçte aynı türe ait olan canlıların tükettikleri besinlerden ötürü, ortamdaki radyasyon dağılımından ötürü veya basitçe, mutasyonların genetik sürüklenmeyle bir alt popülasyonda birikmesi sonucunda gametleri (sperm ve yumurta özellikleri) birbirinden farklılaşabilir. Yani bu canlılar dışarıdan aynı gözükürler; ancak gametlerinin yapısı farklılaşmıştır. Bu farklılaşma, aynı türün karşı cinsiyetinin tümünün gametleriyle birleşememeye neden olur. Yani aynı türe ait popülasyon içerisinde, 2 farklı yapıda gamet grubu oluşmaya başlar. İşte buna, gametik izolasyon adını veririz. Bu süreç eğer uzun yıllar boyunca devam edecek olursa, bir gamet grubu sadece kendi içerisinde çiftleşip, aynı türün diğer gamet grubuyla çiftleşemeyeceği için, türleşme başlar. Nihayetinde, tek bir türden, 2 yeni tür evrimleşmiş olur.

Bu tür izolasyona çoğunlukla sucul hayvanlarda rastlamaktayız; ancak aynı zamanda karasal böceklerde ve bitkilerde de gözlenmiş bir izolasyon türüdür. Konuyla ilgili daha fazla bilgi almak için "Türleşme - 5: Zigot-Öncesi Üreme Bariyerleri" başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Teşekkür: İG

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/08/2019 09:27:19 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2712

“Bilim, gündelik düşüncelerimizi hassas bir şekilde düzenlemekten fazlası değildir.”