Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı

Sperm Balinalarının Uykusu

1 dakika
994 Okunma Sayısı
Notlarım

Magnus Lundgren tarafından çekilen bu fotoğraf, denizel memelilerin sinirbilim dünyasına bir kapı aralıyor. Sadece birkaç yıl önce, 2008 senesine kadar, deniz biyologları sperm balinalarının da diğer balinalar gibi davrandıklarını düşünüyorlardı. Onlar gibi, beyin loplarının sadece bir yarısını, sırayla uyku moduna alarak uyuduklarını sanıyorlardı. Beyninizin sadece 1 lobunun uykuda olmasının sağlayacağı avantajları hayal edebilirsiniz: avcıların varlığından haberdar olmanızı sağlar ve yüzeye yaklaşıp yaklaşmadığınızı anlamanızı sağlar. Ancak bu sperm balinalarının o güvenlik önlemine ihtiyacı yok gibi gözüküyor.

Araştırmacılar dikey bir şekilde, yüzeye yakın bir bölgede uyuyan sperm balinalarıyla karşılaştıklarında, balinaların 1 tanesi bile dönüp de onlara tepki vermedi. Ancak balinalar nazikçe dürtüldüğünde, birden aktif hale geldiler ve oradan kaçtılar.

Birçok balinayı takip eden uzmanlar, diğer deniz memelilerinin aksine sperm balinalarının kısa ama periyodik uyku döngülerine girdiğini ve bu sırada dikey bir şekilde su yüzeyinde asılı kaldıklarını ortaya koydular.

• M. Kaplan. Researchers Sneak Up On Sleeping Whales. (09 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 09 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Nature | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/01/2021 18:41:07 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2383

Notlarım

“Bazı insanlar değişimi sevmezler. Ancak alternatif felaketse, değişime sarılmanız gerekir.”