Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Yıldızının etrafında dönen bir gezegen hangi olaylar sonucu başıboş gezegen durumuna düşer?

Teşekkür
Hatırla
Takip

Herhangi bir yıldızın etrafında dönen gezegenler sistemin yakınından başka bir gök cismi(yıldız,gezegen,karadelik vs.)geçmesi ile yıldızının çekim etkisinden kurtulabilir.Ayrıca yıldızına yeteri kadar uzak olan ve yıldızının süpernova yaratacak kadar güçlü olmadığı gezegenler yıldızın ölümü ile "başıboş gezegen" konumuna düşebilir.Bu tip gezegenler sisteminden çıkıp başka bir cisim ile karşılaşmadığı sürece uzayda bir yöne doğru yollarına devam eder.Teorik olarak eğer bir sisteme doğru zamanda doğru açıyla girerse tekrar başka bir yıldızın etrafında dönmeye başlayabilir hatta başka bir gezegene göre doğru konumda kalabilirse o gezegenin uydusu olabilir.

Teşekkür

“İçinde yaşadığımız Evren ve doğal yaşam, bir çeşit paket teklif halinde gelmektedir. İstediğiniz gerçekleri kabul edip, istemediklerinizi reddedemezsiniz.”
Bill Nye