Sorulara Dön
Kemal Yüksel
27K UP
Üye

Yıldız ve Gezegenlerin hareketlerine göre insanların hayat akışı değişebilir mi?

Astroloji üzerinden insanların gelecek hakkında ütopik yorumlar yapmaları bana pek de mantıklı gelmiyor. Bilimsel testler sonucunda çürütüldüğünü de biliyorum, fakat daha çok sosyal bilimler alanına yöneldiğim için, bana bu konuyu biraz halk dilinde anlatmanız için yardım istiyorum.
Hakan Efe
[Bu unvan, uzunluk nedeniyle silindi.]

Birkaç yıl önce bir yerde okumuştum nerede okuduğumu hatırlamamakla beraber. Bir grup insan, yerkürenin Almanya merkezli bir daire kesiti üzeri noktalarda homojen şekilde yer almak üzere Dünya'nın çeşitli noktalarında konumlanmışlar. Almanya'da bir rassal sayı üreteciyle sayılar üretilirken bu insanların hepsi aynı anda aynı sayıyı düşünmeye yoğunlaşıp odaklanmışlar ve düşündükleri sayının üreteçteki frekansı bariz şekilde yükselmiş. Ben metafizik yerine fizik, parapsikoloji yerine nöropsikolojiyi güvenli bulan bir insanım. Bu yüzden bu deneyle ilgili de insan beyninin TermoElektoManyetikBiyoKimyasalKuantumize yapısı temelli açıklamaların, günümüzde yeterince somut tarzda var olmasalar bile gelecekte bilimle karanlıklar fethedildikçe mutlaka var olup insanları da tatmin edeceğini düşünüyorum. Astronomik hareketlere bakıp insan hayatına dair yorum yapma disiplini olan astrolojiyi verdiğim örnekten çok çok daha az bilimsel disiplinel yapıda görsem de örneğin kozmozdaki elektromanyetik alanların insan beyinlerinin ürettiği elektromanyetik alanlarla etkileşimi insan hayatlarına çok olacağını sanmamakla birlikte bir miktar etkiyebilir. Ama bu etkinin mahiyeti, neden-sonuç algoritması, anlamı vs belirsizdir. Sonuç olarak dediğim gibi astroloji bir tür falcılık olarak bilimsel değil sosyokültürel bir disiplindir. Astrologlar başta olmak üzere herkese sevgi ve saygılarımla... :p

1. Yazar Yok. Sadece Zihnim. (8 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 8 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Ali Rustemzade
Astroloji üzerine mantıklı sayılabilecek bir fıkır yürütmek

Eğer gezegenlerin kütle çekimi uzayı büyükleri için varsa , uzaydaki diğer gezegenlerin de çekimi aynı uzayı buktukleri içindir, yani gezegenler aynı uzayda var oldukları için devamlı olarak bir biri ile etkileşimde bulunmuş oluyorlar , bu etkileşimin atomlar düzeyinde olduğunu var sayarsak mevsimler ve dünya geolojisi hattâ çekirdeği bile bundan etkileniyor , anne karnında olan çocuk annenin davranış ve düşüncelerinden etkilendiği için 9 aylık gebelik sürecinde, annenin yediği gıdalar ve hiss erdiği mevsim koşulları çocuğun yapısına etki ettiği gibi yüksek düzeyde iyon içeren vucut sivilari da tüm uzayın hareketlerinden kaynaklanan manyetik alan değişikliğinden etkilene bilir , bu yüzden hayatına etki etmesede beyninin ve organlarının moleküler düzeyde yapısında farklar oluşabilir ve beyinde oluşan bu farklar karakterine etki ediyor ola bilir

Lüzumsuz Adam
Fizik öğrenicisi

Burada gezegenlerin bizlerin üzerindeki en baskın etkisinin kütle çekimi olduğunu düşünebiliriz. Elbette elektrik yüklü veya güçlü manyetik özelliğe sahip gezegenler de var. Muhtemelen onlar için de aynı analiz yapılsa benzer sonuçlar bulunacaktır. Astroloji her ne kadar bunlardan başka bazı etkileşimlerin varlığını iddia etse de, bilim insanları olarak elimizdeki kuvvetler bu kadar: kütle çekim kuvveti, elektromanyetik kuvvet, zayıf kuvvet ve güçlü kuvvet.

Astrolojide adını duyduğumuz gezegenlerin bizler üzerindeki kütle çekim etkisi ne kadardır? Bu bizim kimyasal ya da fiziksel dengemizi ne kadar değiştirebilir? En son söyleyeceğimizi şimdiden söyleyelim: hemen hemen hiç!

Tüm Reklamları Kapat

Bize en yakın ve astrolojide adını sıkça duyduğumuz Venüs gezegenini ele alalım. Gezegenin kütlesi, uzaklığı gibi bilgilere internet aracılığı ile ulaşabilirsiniz. Ekteki kaynak kütle çekim kuvvetini hesaplarken kullnadığımız formülü içeriyor (Newton kütle çekim yasası).

Venüs - dünya uzaklığı periyodik olarak yaklaşık olarak 38 milyon km. ile 40 milyon km. arasında değişiyor. 80 kg. olduğumuzu düşünelim. Dünya bize 80.9,81=785 N. kuvvet uyguluyor (G=mg, G ağırlık, m kütle, g yerçekimi sabiti). Beden dengemizin üzerine kurulu olduğu kuvvetlerden belki de en önemlisi bu çekim kuvveti, yani ağırlığımız.

Tüm Reklamları Kapat

Venüs - Dünya uzaklığı en küçükken bize uyguladığı çekim kuvveti : 0,0000179707 N.

Venüs Dünya uzaklığı en büyükken bize uyguladığı çekim kuvveti : 0,00001621855 N.

Bu kuvvetleri gözümüzde canlandırmak için kütleye çevirelim. Yani bunları ağırlık olarak düşünüp ne kadarlık bir kütleye karşılık geldiğini bulalım (m=G/g).

0,0000179707 N. kuvvet, dünya yüzeyinde yaklaşık olarak 0,001653 g. lık bir kütlenin ağırlığına denk geliyor. 0,00001621855 N. kuvvet ise yaklaşık 0,001832 g. lık kütlenin ağırlığı.

Yani Venüs ün dünyaya en yakınken bize uyguladığı kuvvetin büyüklüğünü, pazardan dönerken taşıdığımız torbanın içindeki elmalara 0,001832 gram eklenmiş gibi hissederiz, yani pratik olarak hiç hissetmeyiz.

"biz hissetmesek de bedenimizin kimyasal dengesine etki ediyordur" diyebilirsiniz, evet ediyor elbette ama 3 tonluk bir kamyon 1 metre yakınımızda duruyorkenbize uyguladığı kütle çekim kuvveti bedenimizin kimyasal dengesine ne yapıyorsa Venüs'ün kütle çekimi de onu yapıyor :)