Puan Ver
Puan Ver

Vücutta veya canlı sisteminde -evrimsel olarak- kalıcı bir değişim olduğunda canlının bütün sistemi buna nasıl ayak uyduruyor?

Örneğin insan vücudunda bir hücre bir şekilde mutasyon geçirdi ve bu hücre diğer hücrelere göre daha üstün(evrimsel açıdan). Bu hücre diğer hücreler tarafından nasıl karşılanır? Hiç bu şekilde evrimsel bir değişimi reddeden bir sistem olmuş olabilir mi?

Hücrelerin mutasyon geçirmesinden ziyade genomların mutasyana uğramasından bahsetmek daha doğru olur. Zaten vücudumuzda sürekli olarak hücreler mutasyona uğruyor ve bu hücreler hızla öldürülüyor. Aksi halde kanser gelişiyor. Yani bir sistemde sistemin işine yarayacak türdeki hücrelerin gerisi düşman gibi kabul görür. Fakat sizin sorunuz zannımca hücreden ziyade genomlarla ilgilidir. Örneğin bir insan genomları sinek genomlarına dönüşecek şekilde mutasyon edilirse, insan değişerek sineğe dönüşebilir mi? Öncelikle genom mutasyonları rastgele olduğu zaman çok büyük bir ihtimalle zararlı yönde değişime uğrarlar. Buna en büyük örneği radyasyon yanıkları gösterilebilir. Yüksek oranda radyasyona maruz kalan bir kişinin genomları değişime uğrar ve şekli değişmeye başlar. Birey bir kaç ay gibi bir sürede hayatını kaybeder.

Hiç bu şekilde evrimsel bir değişimi reddeden bir sistem olmuş olabilir mi ? Şeklinde bir soru sormuşsunuz. Hiç bir evrimsel değişim reddedilemez. O şekilde gelişir. Ama hayatta kalıp kalmayacağına çevre şartları karar verir. Bu konuda detaylı bilgi sahibi olmak için Richard Dawkins'in kör saatçi kitabını okuyabilirsiniz.

1. Richard Dawkins - Kör Saatçi Evrim mekanizmasının detaylı anlatımı

“60 yıl önce her şeyi biliyordum. Şimdi hiçbir şey bilmiyorum. Eğitim, cehaletini yavaş yavaş keşfetmektir.”
Will Durant