Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Üniversiteye gitmeden üniversite düzeyinde fizik eğitimi nasıl alabilirim?

Şu anda bir diş hekimliği fakültesinde ikinci sınıf öğrencisiyim. Yan dal ve çap gibi seçeneklerim yok ama özellikle teorik fizik alanında daha fazla bilgiye ulaşmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim.

Fiziğe olan ilginiz adına öncelikle teşekkür etmem lazım ki, malesef ülkemizde sağlık eğitimi alan kişilerin oldukça temel bilimlerden uzak kaldığını görebiliyoruz. Tabii bunun sebebini burada irdelemek değil amacım.

Teorik Fizik derken, fiziğin bu kısmı oldukça geniş bir alana sahip. En basit düzeyde, kuantum mekaniğinden tutun, nonlineer dinamik sistemlere, mikroevrendeki herhangi bir atomaltı parçaçığın hareketinden, makroevrendeki gökcisimlerine kadar geniş bir spektrum var. Ekonomi yada nöroloji alanındaki günümüzde oldukça popüler olan fizik çalışmalarını da buna katabiliriz. Dolayısıyla bu iş kişinin ilgisine kalan bir iş. Mesele ilgi alanını seçebilmekte.

Ama şunu söylemek isterim ki fizikte bir alanda uzmanlaşabilmek hiç kolay bir iş değil. Açıkçası bir üniversite düzeyinde kişinin salt kendi çalışmaları ile bu yetkinliğe ulaşabilmesi çok çok zor . Hele ki fiziğin herhangi bir alt dalında uzmanlaşabilmek için sadece fizikten değil, matematikten ve diğer disiplinlerden (astronomi, istatistik) oldukça fazla sayıda ders alıp gecenizi gündüzünüze katıp çalışmanız gerekli. Peki lisans seviyesindeki bir eğitim yeterli mi uzmanlaşabilmek için ? Tabii ki hayır, yüksek lisans ve sonrasında doktora yapıp bir alanda uzmanlaşabilirsiniz.

Özellikle işin matematik kısmına(lineer cebir, diferansiyel denklemler, matris, fizikte matematik metodlar ders konuları) ve yazılım/program kısmına daha fazla önem vermelisiniz. Bunlar ciddi yıllar alan ve işin uzmanından öğrenilmesi gereken bilgiler.

Üniversite düzeyinde olmasa da bu fiziği öğrenmek isteme şevkinizi kırmamalı. Oldukça popüler bilim ve fizik kitapları var, okuyabilirsiniz. Çok sağlam fizik belgeselleri var, izleyebilirsiniz, aylık çıkan bilim dergileri var, alabilirsiniz ya da yabancı diliniz varsa yabancı fizik kaynaklarını takip edebilirsiniz.

Puan Ver

“Bilimin en büyük keşifleri, Evren ve bizim Evren'deki yerimizi sorgulamamıza zorlayan keşifler olmuştur.”
Robert L. Park