Yeni Soru Sor
Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Temel parçacıklar birbirinin aynısı mıdır? Temele doğru indiğimizde farklılıklar giderek yok mu oluyor?

Sorularda demek istediğim şey örneğin elinizde 2 kırmızı yaklaşık olarak aynı boyutlarda birbirine çok benzer elma olsun. Bu elmalar birbirine çok benzemesine rağmen aynı değillerdir. Boyutlarda küçülmeye gittiğimizde mesela 2 protonu dikkate aldığımızda bunlar da çok benzer olmasına rağmen farklı mıdır yoksa birebir aynı mıdır?
Dr Mario
Bilgi sahibi

Evet, temel parçacıklar birbirinin aynısıdır. Temel parçacıkların özellikleri parçacık türleri arasında farklılık gösterir, ancak aynı türdeki parçacıklar aynı özelliklere sahiptir. Kuantum alan teorisi (quarklar, fotonlar, elektronlar, bozonlar gibi temel parçacıkların tanımlanıp analiz edilebilmesi için oluşturulmuş, teorik fizikteki matematiksel bir çalışma alanı), parçacıkları açıklarken, belli özelliklere sahip farklı parçacık türlerini tanımlar. Ancak, aynı türdeki temel parçacıkların birbirinin aynısı olduğunu kabul ederiz.

Temel parçacıklara doğru indikçe farklılıklar giderek azalır ve benzerlik artar. Ancak, parçacıkların tam niteliklerini anlamak için daha fazla araştırma ve keşif yapılması gerekmektedir günümüz bulgularıyla ancak bu kadarını söyleyebiliriz.

[1]