Sorulara Dön
0_Kane _0
1,357 UP
Üye

Sizce aşk evrimsel süreçte neslin devamını zorunlu kılmak için geliştirilmiş bir sistem mi?

Aşık olduğumuzda beynimizde bir takım kimyasal olaylar gerçekleşiyor ise bunun sebebi aşk kavramının bir zorunluluğu mu?
Dılbaz Yenisoy

Aşk canlıların eşeyli olarak üremesini sağlayan kimyasal bir reaksiyonun sonucudur. Evrimsel süreçte bizim gibi canlıların kolayca üremesi için evrimleşmiştir. Evrimsel süreçte eşeyli üreme için büyük bir avantaj sağlamıştır.

1. Piotr Sorokowski, et al. (2023). Love Influences Reproductive Success In Humans. NCBI. | Arşiv Bağlantısı
Taylan Dursun
Felsefe ve Sosyoloji ile ilgilenen bir genç.

Evet, bana kalırsa Aşkın tek amacı budur üremek bir nevi üremenin ilk aşamalarından biri.İlk bakışta, aşkın evrimleşmesinin en kritik nedenlerinden birinin seks olduğu açık bir biçimde görülecektir. Çünkü artık net bir şekilde bilindiği üzere, bütün canlılar hayatta kalmak ve üremek üzerine kurulu bir genetik yapıya sahiptirler; en karmaşık hayvan türlerinden, en basit yapılı bakterilere kadar... Bu, yaşamın var olabilmesinin en temel kuralıdır. Bu yolda, hayatta kalma veya üreme başarısını arttıracak her unsur ve yöntem, bir avantaj olacak, bu sebeple doğal süreçler içerisine seçilecektir. İşte aşk da, cinselliği sağlaması ve garanti altına alması açısından önemli bir unsurdur. Çünkü aşk, bireylerin birbirini anlaması ve birbirine bağlanması için çok güçlü bir hormonal unsurdur ve bu sayede, duygusal birliktelikten doğacak olan cinsel birleşme şansını kat kat arttırır. Bir duygu olarak aşk bu süreci, empati ve bağ kurma gibi ikincil duyguları içerisinde barındırarak yapar.

Not: Aşk sadece ve sadece beyin'de gerçekleşir. Çağrı bey'in de dediği gibi Kalp sadece bir kan pompasından ibarettir.

Sorulara Dön
Uzayda
Uzayda "Aşağı" Yön Ne Tarafta?
Hediye Almanın Gerçek Amacı Gerdek mi?!
Ay'daki Bayrağı Teleskopla Görebilir miyiz?