Sorulara Dön

Saç renklerinin evrimi nasıl oldu?

Şimdi diyelim ki bir aile var ve bu ailede her nesil saçlarını belli bir yaştan sonra mora boyatacak. Bu ailenin ilerideki nesillerinde doğuştan mor renkli saç görülebilme ihtimali mevcut mudur?

Sonradan yapılma işlemlerin kişinin DNA'sına hiçbir bağlantısı yoktur. Kişinin vücudunda oluşan hiçbir değişiklik çocuklarına geçmez çünkü sizin çocuklarınızı belirleyen genler üreme hucrelerinizdedir. Üstelik boya gibi maddeler vücut hücrelerindeki DNA'yı da degistirmezler. Her nasıl doğan çocuklar bazen tek gözlü, üç elli doğuyorsa aynı şekilde farklı renkte bir saç ile de doğabilir. Bu çok düşük bir ihtimaldir ki mor rengi de oluşması kompleks bir renktir. Ama renk pigmentlerinin eksik olması sebebiyle saçı beyaz doğabilir. Ve beyaz saçlı çocuktan doğacak nesillerde beyaz saç görülme ihtimali var

Ama sen kas geliştirdin diye çocuğun kaslı ya da sen lens taktın diye çocuğun yeşil gözlü olmaz.

Veysel Çelik
Veysel Çelik Evrim ağacı okuru

Canlıların cevresel etkenler ile meydana gelen ve kalıtsal olmayan özelliklerine modifikasyon denir. yani sonradan sacını boyatma olayı veya kas yapma genlerine gecmediği icin sonuc olarak yavru genlerinede aktarılma ihtimali yoktur. örnek olarak himalaya tavşanı biyolojide modifikasyonun en iyi örneklerinden biridir. bu tavşanın  kıllarını kesip kestiğiniz yere buz koyduğunuzda bir süre sonra kılları farklı renk cıkmaya başlayacaktır. ancak bu renk cocuklarına aktarılmaz .

Bu Reklamı Kapat

Sac renklerinin evrimi : örnek olarak  ormanda yaşayan bir kuş türü icin 3 farklı tüy rengi olsun diyelim.  1.kahverengi  2.yeşil  3. sarı .    sarı renk tüy ormanda cok daha fazla belirgin olduğundan dolayı avcılar tarafından avlanma ihtimali cok yüksektir. bu yüzden doğal secilim yeşil ve kahverengi genler lehine calışacaktır.  sarı renk dezavantajlı olduğundan dolayı popülasyonda seyrekleşicek ve zamanla yok olmaya başlıyacak.

ilgili yazılar  :https://evrimagaci.org/evrim-mekanizmalari-1-evrimi-tetikleyen-mekanizmalar-nelerdir-104