Sorulara Dön
Etoloji & Zooloji

Primatların kimilerinde görülen kırmızı poponun evrimsel açıklaması nedir?

Neden kırmızı renktedir, avantajı nedir, neden biz insanlarda bulunmaz?

554 görüntülenme
Teşekkür
Hatırla (1)
Takip (2)

Bu dişi primatlarda bir çok defa araştırılmıştır. Genel tahmin, erkek primatların dikkatini çekerek çiftleşebilmektir. Ancak sadece bu değil aynı zamanda yapılan araştırmalarda bir çok farklı neden gözlemlenmiştir. Aslında, bilim adamları, bir erkek babunun (Papio cynocephalus) bir dişi ile çiftleşme motivasyonunun, derriere(kalça) büyüklüğünden çok, son hamileliğinden bu yana geçen sürenin uzunluğuna dayandığını keşfetmiştir.

Yani aslında dikkat çekilicikten daha çok doğum sonrası şişen babun popoları çiftleşmeye uygunluk olduğunu belirttiği için erkek primatlar açısından önemlidir. Bu elbette erkek babunların çiftleşebileceği anlamına gelir.

Duke Üniversitesi Ulusal Evrimsel Sentez Merkezi'nde postdoctoral(doktora sonrası, doktora çalışmalarını tamamladıktan sonra profesyonel olarak araştırma yapan kişi.) araştırmacılarının yaptığı açıklama:

"Dişi babunun meşhur kırmızı poposu cinsel hazırlığın bir işaretidir; dişi babunlar doğurduğunda, popoları şişer ve mevcut erkeklere doğurgan olduklarını açıkça gösterir. "

Evrimsel psikologlar, erkeklerin, primat kuzenlerimizi harekete geçiren kırmızı sevgisinin bir kısmını paylaştıklarını, kırmızı ruj ve giysinin kırmızı bir babun poposunun işlevini taklit ettiğini öne sürmüşlerdir.

İnsanlara gelirsek, insan kalçalarının olağanüstü boyutunun anatomik temeli, hem büyük miktarda yağ hem de büyük miktarda kastan kaynaklanmaktadır.

Popo kaslarımızın büyüklüğünü açıklamak, New South Wales Üniversitesi'nden Doçent Doktor Darren Curnoe gibi evrimsel antropologlar için oldukça basittir. "İnsanlar ve diğer maymunlar arasındaki en büyük farklar, iki ayaklı veya iki ayaklı maymunlar olarak evrimimizin sonucudur. Maymunlarla ortak yönümüz olan kaslar, aslında insanlarda oldukça farklı işlev görüyor ve vücudumuzu dört yerine iki ayak üzerinde hareket ettiriyor." Büyük, kalın gluteal kaslar dik yürürken sabit kalmamıza yardımcı olur ve pelvislerimiz, iki ayak üzerinde hareket etmeye geçişi kolaylaştırmak için evrimle (yan yana daha geniş, ancak önden arkaya sığ) biçimlendirilmiştir. posteriorumuza belirgin bir eğri oluşturmak için birleşir ve bize çok daha geniş kalçalar verir. Renkli popolar ise muhtemelen zaman içerisinde köreldi ancak yine de hala onlara ait içgüdülere sahibiz(Şuanki popo ve kırmızı renginin çekiciliğinden bahsetmemize gerek yok zaten. :) ).

593 görüntülenme