Sorulara Dön
La Rossa
La Rossa Üye

Oşinografi bölümü hakkında bilgi verebilir misiniz?

Yüksek lisans, çalışma alanları, gelecek için önemi, zorluk seviyesi, tercih edilmeli mi/neden edilmeli, önü açık mı, kendimi bu alanda ne kadar geliştirebilirim
Hüseyin Açar
Hüseyin Açar Fizikçi

Oseonografya, oşinografi ya da okyanus bilimi; okyanusları ve denizleri inceleyen bilim dalıdır. Okyanuslar ve onlarla ilişkili ekosistemleri, kimyasal ve fiziksel süreçleri inceler. Deniz kaynaklarının geliştirilmesine, kullanılmasına ve denizlerin doğal özelliklerinin korunmasına katkıda bulunur.

Fiziksel oşinografi

Bu Reklamı Kapat

Bu oşinografi dalı, suyun okyanuslarda ve denizlerde fiziksel ve dinamik özelliklerini incelemektedir. Temel amacı okyanus dolaşımını ve bu su kütlelerinde ısının nasıl dağıldığını anlamaktır..

Sıcaklık, tuzluluk, su yoğunluğu gibi yönleri dikkate alın. Diğer ilgili özellikler renk, ışık ve okyanuslarda ve denizlerde sesin yayılmasıdır..

Bu Reklamı Kapat

Bu oşinografi dalı, atmosferik dinamiklerin su kütleleri ile etkileşimlerini de inceler. Buna ek olarak, farklı ölçeklerde deniz akıntılarının hareketini içerir.

Kimyasal oşinografi

Deniz suları ve çökeltilerin kimyasal bileşimlerini, temel kimyasal döngüleri ve bunların atmosfer ve litofos ile etkileşimlerini inceler. Öte yandan, antropik maddelerin ilavesiyle üretilen değişikliklerin incelenmesi ile ilgilidir..

Ek olarak, kimyasal oşinografi suyun kimyasal bileşiminin okyanusların fiziksel, jeolojik ve biyolojik süreçlerini nasıl etkilediğini inceler. Özel deniz biyolojisi örneğinde, kimyasal dinamiklerin canlı organizmaları (deniz biyokimyası) nasıl etkilediğini yorumlar..

Jeolojik oşinografi veya deniz jeolojisi

Bu dal, derin tabakaları da dahil olmak üzere okyanus yüzeyinin çalışmasından sorumludur. Bu substratın dinamik süreçleri ve deniz tabanının ve kıyıların yapısına etkisi ele alınmaktadır..

Deniz jeolojisi, farklı kıta okyanus katmanlarının mineralojik kompozisyonunu, yapısını ve dinamiklerini, özellikle de kıtasal sürüklenmeye karışan denizaltı volkanik aktiviteleri ve halsizlik fenomenleriyle ilgili olarak inceler..

Bu alanda yapılan araştırmalar, kıta kayması teorisinin yaklaşımlarını doğruladı.

Bu Reklamı Kapat

Öte yandan, bu dal, mineral kaynakları elde etmek için sahip olduğu büyük önem nedeniyle, modern dünyada son derece alakalı bir pratik uygulamaya sahiptir..

Deniz dibi üzerinde jeolojik araştırma çalışmaları, özellikle doğal gaz ve petrol olmak üzere denizaşırı yatakların sömürülmesine izin vermektedir..

Biyolojik oşinografi veya deniz biyolojisi

Bu oşinografi dalı deniz yaşamını inceler, bu nedenle deniz ortamına uygulanan tüm biyoloji dallarını kapsar.

Bu Reklamı Kapat

Deniz biyolojisi alanında hem canlıların hem de çevrelerinin sınıflandırılması, morfolojisi ve fizyolojisi incelenir. Ayrıca, bu biyoçeşitliliği fiziksel ortamına bağlayan ekolojik yönleri de dikkate alır..

Deniz biyolojisi, üzerinde çalıştığı denizler ve okyanusların bölgelerine göre dört kollara ayrılır. Bunlar:

Pelajik oşinografi: kıta sahanlığından uzak, açık sularda mevcut ekosistemlerin çalışmasına odaklanır.

Neritik oşinografi: Kıyıya yakın bölgelerde, kıta sahanlığı içerisinde bulunan canlı organizmalar dikkate alınır..

Bu Reklamı Kapat

Bentik oşinografi: deniz dibi yüzeyinde bulunan ekosistemlerin çalışmasına atıfta bulunuldu.

Demersal oşinografi: Kıyı alanlarında ve kıta sahanlığında deniz tabanına yakın yaşayan canlılar incelenmiştir. Maksimum 500 m derinliğe sahip.

İyi çalışmalar...