Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Modifikasyonda gen işleyişinde değişim meydana gelmek zorunda mı? Evet ise sünnet gibi işlem sonrası nasıl bir işleyiş değişimi yaşanır?

Eğer gen işleyişi değişmek zorunda değilse canlıdaki her değişim modifikasyon başlığı altında incelenebilir hale gelmez mi? Örneğin bitkinin susuzluktan solması ya da sulanınca tekrar canlanması da mir modifikasyon örneği haline gelmez mi? Yani aslında modifikasyon kısaca değil, tam olarak ne?

Puan Ver

Bir olayın modifikasyon olarak adlandırılabilmesi için çevrenin etkisi gözlenmelidir. Çevre şartları (sıcaklık, nem, ışık vb.) canlının genlerinin işleyişinde değişim meydana getiriyorsa ve canlıyı bu şartlara adapte ediyorsa tüm bu olaylara modifikasyon denilebilir. Modifikasyonda genetik değişim olmaz, genlerin işleyişinde değişim olur. Oluşan modifikasyon kalıcı olsa bile DNA nükleotit diziliminde etkisi olmaz.

Konuyla ilgili kaynakta belirttiğim yazıdan daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

1. Evrim Ağacı Modifikasyon Nedir?

“Jeolojik kayaçlar, Dünya'nın yazdığı epik bir şiir gibidir.”
Rachel Carson