Sorulara Dön
Yıldız Tozu
1,923 UP
Üye

Kuantum vakumda devamlı olarak parçacıkların varolduklarını gözlemlememiz bize maddenin yoktan varolabileceğinin kanıtını verir mi?

Laurance Krauss "Hiç yoktan bir evren"
Barış Barış
bilim meraklısı

Bildiğiniz gibi vakumda oluşan parçacıklar sanal parçacık adı verilen ve planck zamanından bile kısa bir sürede birbirlerini yok eden yapılar. Dolayısı ile evrenin toplam enerjisini ihlal etmiyor gözükmekteler.

Krauss'un hiç yoktan evren hipotezi ise büyük patlama öncesinde de bu tür bir kuantum alanının var olduğu ve oluşan bu sanal çiftlerin bir şekilde daha uzun hayatta kaldığı için gerçek parçacıklar oluşturabildiği varsayımına dayanmakta. Elbette bu konuda herhangi bir gözlem veya kanıt yok. Sadece kuantum mekaniği açısından makul bir hipotez gibi duruyor.

Tüm Reklamları Kapat

1. Yazar Yok. Evrenin Toplam Enerjisi - Evrim Ağacı. (8 Ekim 2020). Alındığı Tarih: 8 Ekim 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Kargalar 200 Yıl Yaşıyor Olabilir mi?
Piyango Nasıl Kazanılır? (GARANTİLİ)
Kendi Kendine Konuşanlar Deli mi?
Zaman Oku: Zamanın İleri Aktığını Nereden Biliyoruz?