Puan Ver
Puan Ver

Kuantum ölçekte parçacığın aynı anda farklı yerde olabildiği gözlemlenmiştir. Bununla ilgili yapılan tek deney çift yarık deneyi mi?

Yani bu gözlemler yalnızca fotonla mı sınırlı? Eğer böyleyse bu ışığın hem dalga hem parçacık özelliği göstermesi sayesinde mi mümkün? Yani başka bir madde için en azından kuantum ölcekte aynı anda farklı yerde bulunabilir diyemez miyiz?

Bir nesnenin eş zamanlı olarak birden fazla yerde (ya da durumda) olabilmesi özelliğine süperpozisyon prensibi adı veriliyor. Bu özelliğin deneysel olarak gözlemlenmesi fotonlar ve çift yarık deneyi ile sınırlı değil. Atomlar ve elektronlar ile gösterildiği gibi, makroskopik boyutta olan optomekanik ve süperiletken sistemler üzerinde de gösterildi. Hem ışığın hem maddenin parçacık ve dalga özelliklerine eş zamanlı sahip olması, bu gözlemlerin başarısının nedenlerinden.

“Kanıtın yokluğunda ileri sürülen fikirlere ne denir, biliyor musunuz? Önyargı.”
Michael Crichton