Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kuantum dolanıklığı özel göreliliğin ihlal ediyor mu?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Etmiyor. Dolanık iki parçacık arası bir "haberleşme" olduğu varsayılırsa bu haberleşmenin ışıktan hızlı olması gerekliliği özel göreliliğin ihlali ile sonuçlanır. Ancak bu düşünüş biçimi klasik fizik ile kuantumsal bir olguya bakıyor olmamız sonucunda ortaya çıkan bir çelişki. Klasik kavramlarla kuantumsal olgulara baktığımızda bu tarz çelişkiler hep karşımıza çıkacaktır, ki kuantum fiziğinin dünyamıza yeni kavramlar ve kavramlar arası ilişkiler sokması da bundan ötürüdür: önümüze yeni bir dünya çıkmıştır ve bu "yeni" dünyayı "eski" kavramlarımızla açıklayamayız.

Kaynaklarda benzer sorular ve iki tane yazı var. Yazıları ve sorulara verilen yanıtları inceleyebilirsiniz.

Teşekkür (1)

• Yazar Yok. Kuantum Dolanıklık - Evrim Ağacı. (28 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 28 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Kuantum Dolanıklık Nedir? Nasıl Çalışır? - Evrim Ağacı. (28 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 28 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Kuantum Dolanıklıkta Etkileşim Sonrası Ayrıştırılmış Parçacıkların Birbirini Etkileme Hızı Sınırlı Mıdır? - Evrim Ağacı Soru Cevap. (28 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 28 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Elektronların Dolanıklık Durumunda Bilginin Önceden Diğer Elektronda Olması Demek Ne Demek? - Evrim Ağacı Soru Cevap. (28 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 28 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Kuantum Dolanıklığı Nedir? - Evrim Ağacı Soru Cevap. (28 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 28 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Okumak hepimizi göçmen yapar: Hepimizi evimizden uzaklaştırır; ancak aynı zamanda hepimize, her yerde evler bulur.”
Jean Rhys