Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Koronavirüs hastalık mikrobunun en yakın akrabasını taşıyan hayvan nedir?

Çoğu salgın hastalık mikrop hayvanlardaki mikroplardan evrildiği üzere koronavirüsünki nedir?

Teşekkür (2)
Hatırla
Takip

Merhaba,

SARS-CoV-2'nin kökeni hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen bilim insanları, virüsün gen dizilimini, virüs gen dizilim veri bankasındakilerle karşılaştırıldı ve en benzer gen dizilimlerinin yarasalardan kaynaklanan iki coronavirüste olduğunu keşfetti. Her iki coronovirüsün genetik dizilimi de %88 oranında Covid-19 virüsünün gen dizilimiyle benzerdi. Ancak Huanan pazarında yarasa satılmıyordu. Bu nedenle virüsün insanlara iletilmesinde bir ara taşıyıcı olduğu kanısına varıldı.

Salgının ilerleyen günlerinde, bilim insanları ara taşıyıcının nesli tükenmekte olan pullu karıncayiyen (pangolin) olabileceğinden şüpheldi. Bu konuda araştırma hala devam ediyor. Güney Çin Tarım Üniversitesindeki bilim insanları 1000’den fazla yabani hayvandan aldıkları örnekleri test ettikten sonra, pullu karıncayiyende bulunan coronavirüsün genom diziliminin, %99 oranında salgına neden olan cornavirüsünkiyle aynı olduğunu tespit ettiler. Ancak başka uzmanlar bu bulguya daha temkinli yaklaşıyor.

Bu salgın için çok geç olsa bile, coronavirüsü taşıyan ve insana bulaştıran hayvanı tespit etmek, gelecekte hastalığın tekrar ortaya çıkmasını engellemek açısından büyük önem taşıyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Bilim dolu günler dilerim, sağlıcakla kalın.

Teşekkür (1)

1. Bilim Teknik Soğuk Algınlığından Ölümcül Salgına! Küresel Kabus: Coronavirüs ve Covid-19

“Bazı problemler öyle karmaşıktır ki, bilge biri onlar hakkında kararsız kalma hakkını kullanmalıdır.”