Sorulara Dön
Ozan Dogan
Üye

Kemosentez yapan canlıların fotosentez yapan canlılara evrimi nasıl gerçekleşmiştir?

Merhaba kemosentez yapan canlılar fotosentez yapan canlilara nasil evrilmiştir?
1,625 görüntülenme
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Repear Of Souls
1,710 UP
Öylesine biri

Merhaba dostum, bu platformda yeniyim ve sana basit bir kaynak vererek maalesef bulamadığım diğer kaynaklardaki bilgileri aktarmaya çalışacağım...

Kemosentezden Fotosenteze geçiş, aslında tamamen bitkilerin temel yapısıyla alakalıdır. Bilim insanlarının yaptığı çalışmalara göre ilk bitkiler günümüzdeki çoğu yeşil bitki aksine mor bir yapıya sahipti çünkü Dünya'nın atmosferik yapısı gereği mor hem kendisini koruyabilen hem de güneşten gelen zararlı ışınları bir miktar koruyabilen bir yapıya sahipti. Ayrıca adı aklıma gelmeyen kloroplast aksine başka bir organele sahiptiler. Bu yüzdendir ki kemosentez ışık olmadan oksitleyerek bu yapıyı sağlar. Dünya'nın genç yıllarında atmosferinde bol bol CO2 ve O bulunmasından dolayıdır bu. Bu sayede bitki evrimin doğal yapısı gereği (?) veya başka bir sebepten ötürü bu doğal sistemi geliştirmiştir. Diğer bir tezde bunun ilk ağaç bitkilerinin verimli topraklardaki (magma ve yanardağ aktiviteleri yüzünden) elementleri, kemosentez için gereken, kullanmaya daha yatkın oldukları ve bu yüzden başlarda kemosentez ürettikleri yönündedir.

Tüm Reklamları Kapat

Zamanla bitki ve hayvan ilişkisi başladığında bu maddelerin kullanımının artması yüzünden bitkiler dışarıdan inorganik madde almak yerine kendi besinlerini artık daha az zarar veren Güneşten almaya başlamaları şuan ki en mantıklı açıklamadır. Bu da renklerinin kloroplast yüzünden zamanla genelde yeşile dönmesini açıklar.

Ayrıca, atacağım kaynaktaki ilk bitkilerin köklü ağaçlara göre daha büyük başarı sağlamasının temel sebebini de öğrenmiş olursun. Eğer yanlışım varsa veya eksiğim varsa eklenmesini arz ederim. Bir hatamız olduysa affola :)

1. Yazar Yok. Bahsettiğim Kaynak. (18 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 18 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Sorulara Dön
Kargalar 200 Yıl Yaşıyor Olabilir mi?
Piyango Nasıl Kazanılır? (GARANTİLİ)
Kendi Kendine Konuşanlar Deli mi?
Zaman Oku: Zamanın İleri Aktığını Nereden Biliyoruz?