Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kelebekler, güveler, sinekler gibi uçan basit canlılar; böcekler ile kuşlar arasındaki bir geçiş formu mudur?

"geçiş formu"ifadesi belki doğru olmayabilir ama primatlar ya da apeler ile homo sapiensin arasındaki korelasyon gibi düşünün demek istediğimi

Öncelikle selem Alperen Yılmaz.

Kelebek ve güve bir böcektir kuş ise omurgalıdır. Karadaki omurgalıların atası sucul yaşamdan karasal yaşam arasında ara geçiş olan amfibilerdir. Yani böcekler ile kuşlar arasında doğrudan bir ara geçiş bulunmaz. Uçabilen böceklerin'de kuşların'da kanadı vardır bu organ benzerlikleri ortak atalarından kaynaklanmaz buna analog organ benzerliği denir. Analog organ benzerliğine yunusların'da balıkların'da yüzgeçlerinin olması örnek verilebilir.

Puan Ver

1. Vikipedi Bu bağlantı sizi analog organ benzerliği ile ilgili bir yazıya götürür. Kuş ve uçabilen böceklerin kanat benzerliği sebebi ile ilgili iddamı destekler.
  2. Evrim Ağacı Bu link sizi omurgalılar hakkında bilgiler ve evrimleri ile ilgili bir yazıya götürür. Kuşlar ile böcekler arasında doğrudan bir geçiş olmadığı iddamı destekler.

“En büyük suçlar, kurallara uymayanlar tarafından değil; emirlere uyup, şehirlere bombalar yağdıran, halkı katledenler tarafından işlenir.”
Banksy