Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön
karanlık madde ve karanlık enerji arasındaki savaşı karanlık enerji kazanırsa sonuç ne olur?
karanlık madde ve karanlık enerjinin konusunda neredeyse herkes bu konuya katılıyor peki aralarındaki savaşı karanlık enerji kazanırsa neler olur
Bu Reklamı Kapat
Koralp Erin
Koralp Erin Astrofizik meraklısı...

Şu andaki gözlemlerimize göre kazanan zaten belli; karanlık enerji. Evrenin toplam kütlesinin ve enerjisinin yaklaşık %68'ini karanlık enerji oluşturur ve evren gittikçe genişliyor, kütle çekiminin bunu yenmesi, tersine döndürmesi imkansız gibi görünüyor. Zaten aralarında bir savaş olduğunu söylemek bile çok zor. Bir karınca ile filin itişmesi gibi. Gerçi her ikisi de karanlık, yani bilimsel bir yorum yapamayacak kadar az bilgiye sahibiz.

1. Yazar Yok. Kozmik Anafor. (30 September 2020). Alındığı Tarih: 30 September 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Barış Barış
Barış Barış bilim meraklısı

önce cepheyi tanımlarsak bu duruma daha rahat cevap verebiliriz

karanlık maddeden farklı olarak karanlık enerjinin evrenin her bir noktasında var olduğunu düşünmekteyiz. dolayısıyla vücudumuzdaki her bir molekül dahil evrendeki her şeyi genişletmeye çalışıyor kendisi. ancak burada şöyle bir engel var. karanlık enerji ancak galaksi kümeleri arasında etkin (oralar neredeyse tamamen boş). burada dikkat ederseniz galaksi değil galaksi kümesi dedik. galaksiler arasında bile karanlık madde ve normal(baryonik) maddenin kütle çekim etkisi halen karanlık enerjiye baskın geliyor. işte zaten savaş alanı tam olarak burası diyebiliriz. zaten bu yüzden evren genişlerken Andromeda ile Samanyolu bir birine yaklaşıyor. Fakat bir gün karanlık enerji bu savaş alanlarında da kütleçekimine baskın gelebilir mi? Aslında sorunuz tam olarak bunu anlatıyor. Bu genişleme devam ederse bu mümkün gözükmekte. O zaman "Büyük donma" senaryosu gerçekleşecek. Aklınıza gelecek her şey, atomlar vs birbirinden uzaklaşacak ve evrenin içinde ne varsa hareketsiz kalacak. Sorunuzun genel cevabı bu.Fakat bir de kuantum mekaniğinden gelen bir cevap var. Bu genişleme belli bir eşiği aşarsa evrenin dokusunda "Büyük yırtılma" denen bir olayı yaratıyor. O durumda da evren tamamen kocaman bir tekilliğe ulaşıyor.

Ekte bunlarla ilgili senaryoları okuyabilirsiniz