Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Işığı son zamanlarda veya daha önce ilk kez dünyamıza ulaşmış bir yıldız(bu galaksi,yıldız kümesi yada ışık olabilir) keşfi oldu mu?

Teknolojik imkanların gelişmesiyle yeni bir yıldız keşfedilmesi değil de,yeni gözlenebilen evrenden ışığı dünyamıza henüz varmış bir yıldız keşfi oldu mu?. Gözlenebilir evren dediğimiz de ışık hızıyla artmıyor mu?

Gözlemlenebilir evren, evrenin ışık ve başka sinyallerin yani madde ve galaksiler, evrenin kozmolojik genişlemesinden beri dünya merkez alınarak fotonların (ışık özlerinin) dünyaya ulaşmasıdır. Tam olarak gözlemlenebilir evrenin sonundan başlayıp dünyaya ulaşabilmesidir. Bu gözlemlenebilir evrenin 1m dışını bile göremeyiz çünkü ışık bize ulaşmıyor. Ama andromeda galaksisinde yada marsta bile olsan gözlemlenebilir evren değişir. Bizde ancak ışığın gelebildiği yerleri görebiliriz sadece. Umarım anlatabilmişimdir

Puan Ver

“Yalnızca aptallar ve ölüler fikirlerini değiştirmezler. Aptallar değiştirmez, ölüler ise değiştiremez.”
John H. Patterson