Puan Ver
Puan Ver

İnsanlardan dil öğrenemeyecek kadar izole yaşamış bir birey maymunların sahip olduğu o muthiş kısa süreli hafızaya sahip olabilir mi?

İnternette gördüğüm maymun hafıza deneyinde,maymunlar 0,5 saniye içinde gördüğü rakamların yerlerini hatırlayabiliyordu. İnsanlar için geçmesi neredeyse imkansız olan bu testi geçemememizin nedeniyse dil biliyor olmamızmış. Peki doğduktan itibaren hiçbir dili öğrenmemiş biri bu testi geçebilir mi?

Kısa süreli hafızanın gördüğün primat türünde gelişmiş olma sebebi,evrimsel süreçte kısa süreli hafızanın uzun süreli hafızaya kıyasla bu tür için daha avantajlı olmasından kaynaklanmaktadır.Nesiller boyu mekanizmaları doğrultusunda işleyen evrim,kısa süreli hafızaya sahip bireylerin kendi ekosistemlerinde hayatta kalmalarını ve üremelerini kolaylaştırdığı için bu türün bireylerinde kısa süreli hafıza oldukça güçlüdür.Yazmış olduğunuz,dil bilmedikleri için kısa dönem hafızaları bu kadar kuvvetli hipotezi doğru değildir.Bu yüzden bir insan dil bilmiyor dahi olsa kısa dönem hafızasından sorumlu genler bulunmadığı veyahut yeterince güçlü olmadığı için bu hayvanların aksine eğitim almaksızın bu deneyi başarıyla geçemezler.

“Elektron, bir teoriden ibarettir. Ancak doğanın nasıl çalıştığını anlamamızı o kadar kolaylaştırır ki, gerçek olduğunu bile söyleyebiliriz!”