Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

İnsanlara evrimi anlatırken ilk nereden başlayabilirim?

Birçok kişi ile tartıştım zamanında. Sizin youtube kanalınız ve bu sitedeki makaleleriniz başlıca bilgi merkezim oldu. Ancak ben psikolojik danışmanlık öğrencisiyim. Yani başka bir deyişle konuya biraz uzağım. Nereden başlarım anlatmaya?

Ülkemizde çoğu kişi evrim teorisine karşı ön yargılıdır. Bu ön yargıyı yıkmak maalesef çok zor. İnsanlar belli bir düşünceye tamamen kapalı olduğunda ne yaparsan yap onları ikna edemezsiniz. Ama yinede evrime inanmayan bazı insanlara evrim gerçeği aşılanabilir. Bunun için ilk önce büyük ve karmaşık kanıtların aksine küçük ve basit kanıtlar sunun. Örneğin bulunan birçok fosil var ve bu fosillerdeki gibi canlılar şuanda yok demek ki bunların nesli tükenmiş. Aynı zamanda şuanda ki canlıların fosilleri de o zamanlarda yaşayan canlıların fosilleri arasında bulunamıyor. Bunun gibi küçük ve basit kanıtlarla anlatmaya başlayınız. Sonra karşı tarafın sorularıyla beraber konuyu derinleştirip ayrıntılara girebilirsiniz. Ancak evrimi karşı tarafa anlatırken evrime inanmak için dinsiz olmanın gerekmediğini de söyleyin. Çünkü bazı kişiler dini inançlarından ötürü hangi kanıtları sunarsanız sunun asla evrime inanmayacaktır.Aziz Sancar örneğini burada kullanabilirsiniz çünkü kendisi hem evrime inanan hemde bir dini olduğunu açıklayan bir bilim adamıdır.

1. Kaynak Bu videoda bahsedilenleri de sade bir dil kullanarak anlatabilirsin

Evrim öğrenmek için doğru yerdeyiz, Çok kıymetli Evrim Ağacı içerik üreticileri sürekli bu konuyla ilgili faaliyet gösteriyor ve harika içerikler üretiyorlar.

Garanti ederim en azından genel kültür seviyesinde evrimi kavramak için ilköğretim düzeyinde matematikten fazlası gerekmez.

Ben bir şeyi bilmek için öncelikle o konuyla ilgili yanlış bilgilerden kurtulmak gerekiyor diye düşünüyorum.

Çünkü evrim hakkında pek çok insanın zihninde ,medya,kulaktan dolma bilgiler,rivayetler ve şehir efsaneleri ile ulaşmış, maalesef zaman zaman bilinçli olarak çarpıtılmış sayısız bilgi var.

UNUTUN ONLARI

Evrim Ağacı YouTube kanalında Lise Düzeyindeki Öğrenciler için hazırlanmış Her biri ortalama 15 dakikalık 10 videodan oluşan evrim dersleri serisi size evrimi en saf ve basit şekilde izah edecektir. (Derslerin ilki kaynakçada belirtilmiştir)

Evrim ile ilgili kavramları ,doğru bir şekilde öğrendikten sonra, bu sitedeki ilginizi çeken makaleleri okuyabilir ya da Evrim Ağacı YouTube Kanalında konuları detaylı bir şekilde inceleyen videoları izleyebilirsiniz .

Eğer bu yolda , öğrenmeye hevesli bir bilim severseniz ve Yaratılışçı safsatalar kafanızı karıştırıyor ise Sayın Çağrı Mert Bakırcı bu tarz evrim karşıtı iddiaları büyük bir profesyonellikle cevaplamıştır .(İlgili cevap videosu Kaynakçada)

“Büyük değişim yasasına hepimiz boyun eğmeliyiz. Doğanın en güçlü yasası budur.”
Edmund Burke