Puan Ver
Puan Ver

İnsanlara evrimi anlatırken ilk nereden başlayabilirim?

Birçok kişi ile tartıştım zamanında. Sizin youtube kanalınız ve bu sitedeki makaleleriniz başlıca bilgi merkezim oldu. Ancak ben psikolojik danışmanlık öğrencisiyim. Yani başka bir deyişle konuya biraz uzağım. Nereden başlarım anlatmaya?

Ülkemizde çoğu kişi evrim teorisine karşı ön yargılıdır. Bu ön yargıyı yıkmak maalesef çok zor. İnsanlar belli bir düşünceye tamamen kapalı olduğunda ne yaparsan yap onları ikna edemezsiniz. Ama yinede evrime inanmayan bazı insanlara evrim gerçeği aşılanabilir. Bunun için ilk önce büyük ve karmaşık kanıtların aksine küçük ve basit kanıtlar sunun. Örneğin bulunan birçok fosil var ve bu fosillerdeki gibi canlılar şuanda yok demek ki bunların nesli tükenmiş. Aynı zamanda şuanda ki canlıların fosilleri de o zamanlarda yaşayan canlıların fosilleri arasında bulunamıyor. Bunun gibi küçük ve basit kanıtlarla anlatmaya başlayınız. Sonra karşı tarafın sorularıyla beraber konuyu derinleştirip ayrıntılara girebilirsiniz. Ancak evrimi karşı tarafa anlatırken evrime inanmak için dinsiz olmanın gerekmediğini de söyleyin. Çünkü bazı kişiler dini inançlarından ötürü hangi kanıtları sunarsanız sunun asla evrime inanmayacaktır.Aziz Sancar örneğini burada kullanabilirsiniz çünkü kendisi hem evrime inanan hemde bir dini olduğunu açıklayan bir bilim adamıdır.

1. Kaynak Bu videoda bahsedilenleri de sade bir dil kullanarak anlatabilirsin

“İnsanlar sürekli 'Bilim her şeyi bilmiyor!' deyip duruyor. E herhalde bilim her şeyi bilmediğini biliyor. Eğer her şeyi bilseydi, artık dururdu. Ama bilimin her şeyi bilmiyor oluşu, aradaki bilinmeyen boşlukları size en çekici gelen peri masalıyla, kafanıza göre doldurabileceğiniz anlamına gelmiyor.”
Dana O'Briain