Evrim Ağacı Soru & Cevap

İnsanlar neden ahlaklıdır?

İnsanlarda ahlakın oluşmasında genler ne kadar etkilidir? Bir şeyin iyi veya kötü olduğuna nasıl karar verebiliriz?

Merhaba, Frans De Waal in Bonobo ve Ateist kitabını tavsiye ederim.

Kitap Açıklaması

İçimizdeki Maymun'da insan doğası hakkındaki önyargıları altüst eden de Waal, bu kez gözlemlerini evrimci biyoloji ve ahlak felsefesi bağlamına taşıyarak eşsiz bir argüman inşa ediyor. İnsan ahlakı denilen şeyin gökten zembille inmediğini, "içten geldiğini" savunuyor: "Ahlaki davranış ne dinle başlamıştır, ne de dinle biter; evrimin ürünüdür." Hayvanlarla aramızdaki bağlar üzerinde duran de Waal, ahlakımızı aşağıdan yukarı doğru açıklamaya çalışıyor. Dinin ahlak üzerindeki rolünün sonradan gelen bir rol olduğunu, işbirliği ve empati gibi doğal içgüdülerimize ek olarak ortaya çıktığını öne sürüyor. Ve bu bağlamda, günümüzde dinin toplumun işleyişi açısından nasıl bir rol oynadığını sorguluyor.

Ayrıca, yine Frans De Waal'in Ted konuşmasını izleyebilirsin oldukça ilginç.Linki aşağıya ekliyorum.Evrim ağacı sitesindeki yazıları da ekliyorum.

Puan Ver

“Bir çılgının delice spekülasyonlarını mı dinliyorum, yoksa yüce bir dahinin bilimsel çıkarımlarını mı? Doğrular nerede biter? Hata nerede başlar?”
Jules Verne