Puan Ver
Puan Ver

İnsanlar evrim sürecin de nasıl irklara ayrıldı. Irklar neye göre ayrıldı ve insanlar neden birbirinden farklı oldu. Siyahi insanlar evrim sonucu neden bu ten renginde oldu?

Yani biz türküler bile önceden çekik gözlüyken şimdi daha normal gözlüyüz. Bunları degistiren ne. Bizim bu durumumuz da evrime bir kanıt degil midir?

Öncelikle ırklaşma bir evrim örneğidir. Aynı türün farklı popülasyonları arasında coğrafi bir izolasyon meydana gelirse bu iki popülasyonlar kendi bulundukları bölgenin şartlarına adapte olurlar ve ayrıca bu popülasyonlardaki genler izolasyon nedeniyle birbirine karışmadığı için popülasyon içerisindeki genetik çeşitlilik de farklı yönlerde olur. Bu da bu popülasyonların nesiller içerisinde önce farklı ırklara ve nihayetinde yeterince nesil geçtikten sonra da farklı türlere ayrılırlar. Homo Sapiens türü Afrika kıtasında evrimleşmiştir ve o dönemde türümüzün tamamı siyahiydi. Türümüzün içerisinden Afrika dışına göç edenler bu göç ettikleri yerlerin şartlarına adapte oldular. Örneğin ekvatoral bölgelerden uzaklaşanlar daha iyi D vitamini sentezlemelerine avantaj sağladığı için beyaz tenli olacak şekilde evrimleştiler. Ancak günümüzde türümüzdeki farklı ırklar arasında coğrafi izolasyon olmadığı için bu ırkların farklı türlere evrimleşmesi mümkün değildir. Bir başka örnek de Şempanzeler (Pan Troglodytes) ve Bonobolar(Pan Paniscus) üzerinden verilebilir. Bu iki türün ortak atası afrikada yaşıyordu ve Kongo Nehri'nin yatağının değişmesiyle bu tür iki ayrı popülasyona ayrıldı. Bu ayrım bu popülasyonların önce ırklaşmasına ve 2 milyon yıl sonra da türleşmesine neden oldu.

“İnsanlar sürekli olarak “Bilim her şeyi bilmiyor.” deyip duruyor. Elbette! Bilim, her şeyi bilmediğini elbette biliyor. Yoksa ismi “bilim” olmazdı ve araştıracağı bir şey kalmazdı.”
Dara Ó Briain