Puan Ver

İnsanın ulaştığı zeka seviyesi evrimin doğal sonucu mudur?

Gezegende yaşayan milyonlarca tür içerisinde sadece türümüzün bilişsel seviyeye ulaştığını düşünürsek, farklı bir gezegende ortaya çıkan evrim sürecinin bilişsel kabiliyete sahip canlılar ortaya çıkarma ihtimali çok az olmaz mı?

Serhat Erkan 0
Puan Ver

Biz ortalama bir yıldızın etrafında dolanan kayalık bir gezegende yaşıyoruz. Bulunduğumuz galakside (Samanyolu) 150 ile 250 milyar civarı yıldız bulunduğu tahmin ediliyor. Evrende de 300 - 350 milyar arası büyük galaksi olduğu tahmin ediliyor. Uzun lafın kısası bu kadar galaksinin, daha fazla sayıda yıldızın ve çok çok daha fazla gezegenin bulunduğu evrenimizde "çok az" diye nitelendirilebilecek bir ihtimalin var olmadığını düşünüyorum. Canlıların içinde insanın zeka seviyesine ulaşma oranını milyarda bir desek ve her galakside sadece 1 gezegende hayat bulunduğunu varsaysak bile hala evrende 300 - 350 tane olası sonuç çıkıyor.

“Bir cumhuriyet, hukuk ve onur prensipleri aşılanmış vatandaşlar olmaksızın hayatta kalamaz.”