Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsan evrimi aşamasında, siyah ve beyaz tenli olarak ikiye ayrılan insan ırklarının arasındaki bu farklılık nasıl oluşmuştur?

Dış görünümleri kalça,penis,tüy,kıvırcık saç vs. Bakımından neden bu kadar farklılar.

İnsanların siyah ve beyaz tenli olarak ikiye ayrıldığı bilgisi doğru değil. Modern insanların küçük bir bölümünün Afrika'dan çıkışına kadar, sadece koyu tenli insanların var olduğu düşünülüyor. Genetik olarak Afrika'dan çıkan insanlar, Doğu Afrikalıların bir parçası, yani eğer modern insanları gruplara ayırmamız gerekirse grupları Afrika içerisinde belirleyip, Afrika dışında yaşayan insanları Doğu Afrikalılarla aynı gruba koymamız gerekir. Aşağıdaki grafikte bu durumu görebilirsiniz:

Modern insanın evrim ağacı.Modern insanın evrim ağacı.Uppsala University

Diğer fiziksel farklılıklar ise çoğunlukla çevresel adaptasyonlardan ibaret. Evrimsel mekanizmalar, diğer hayvanlarda olduğu gibi insanlar üzerinde de çalışıyor. Afrika içerisinde yaşayan insanların fiziksel olarak birbirine daha benzer görünmelerinin nedeni olasılıkla benzer çevresel etkenlere maruz kalmaları, Afrika'dan çıkıştan sonra oluşan seçilim baskıları Afrika'dakilerden farklı olduğu için daha kısa sürede yüzeysel farklııklar oluştu. Genel olarak Afrika içerisindeki insanlar birbirlerine benzer görünseler de genetik olarak birbirlerinden Afrika dışındaki insanlara göre oldukça uzaklar.

Puan Ver

• Yazar Yok. Modern Humans Emerged More Than 300,000 Years Ago, New Study Suggests. (27 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 27 Eylül 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Eğer beyinlerimiz, onu kolaylıkla anlayabileceğimiz kadar basit yapıda olsaydı, bu defa da biz beynimizi anlayamayacak kadar basit olurduk.”
Ian Stewart