Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsan cinsinin başlangıcı primatlara dayanır mı? Yoksa sadece türler arası evrime mi uğramıştır?

Biyoloji hocama sorduğum ''.. Yani siz insanların maymundan evrimleştiğini kabul etmiyorsunuz? '' sorusuna ''evet. Kabul etmiyorum. İnsan alt türleri; türler arası bir evrimleşmenin bir sonucudur, maymun ile bağlantısı yoktur. '' cevabını aldım. Evet ''homo... '' türü insan cinsinden fakat, maymunlar ile insan cinsinin ilişkisi nasıldır?

Bir biyoloji öğretmeninin böyle bir cevap vermesine çok şaşırdım ve üzüldüm. Bu cevap, çok kapsamlı bir teori olan evrim teorisinin hepsini çöpe atmak gibi bir şey. Şimdi sorunuzun cevabına geçelim.

Evet, insanlar maymundan gelmiştir. İnsanlara genetik olarak en yakın canlılar olan şempanzelerin, insanlarla en son ortak atası Orrorin tugensis isminde bir primattır. Zamanla ''ayağa kalkma'' özelliği bu canlılara büyük bir avantaj sağlamaya başladı. Çünkü savanlardaki kısa otlardan dolayı görüşleri yeterince açık değildi. Ayağa kalktıktan sonra iki elimizin boşa çıkması ile zamanla aletler kullanmaya başladık vs. Diğer Orrorin tugensis ler ise ağaçlarda yaşamaya göre evrimleştiler ve böylece Hominini ailesi ikiye bölünerek Homo ve Pan adında iki cins oluştu. İnsanların evrim ağacında yeterince geriye gidersek bugün maymun ve insan olarak ayırdığımız canlıların hepsinin ortak bir atadan geldiğini olduğunu fark ederiz. Daha da geriye gidersek memelilerin, sürüngenlerden; sürüngenlerin, balıklardan evrimleştiğini görürüz. Daha da geriye gidersek tüm canlıların sadece kendini kopyalama özelliğine sahip olan bir molekülden evrimleştiğini görürüz.

Puan Ver

“Bilim insanları cehalet, şüphe ve emin olmamak gibi konularda çok derin bir deneyime sahiptir.”