-1
Puan Ver

İnsan bir enerji ise, öldükten sonra enerjimiz evrende nereye gidiyor?

Enerji asla yok olmaz, yer değiştirir diye biliyorum. İnsan da bir enerji ise öldükten sonra bu enerji evrende nereye gidiyor? Takibi/tespiti için herhangi bir çalışma, deney vb. Bugüne kadar yapılan bir girişim var mı? Bilim bu konuda en son hangi aşamaya kadar gelebildi?

Puan Ver

Sahip olduğumuz enerjinin hepsi ölümümüz ile bizimle beraber vücudumuzda kalmaya devam eder. Ölüm anı diye tariflediğimiz an aslında bilincimizin kayıp olduğunda başlıyor. Bütünsel bir organizma yöneticisi olmasa dahi vücut halen yaşamakta olan hücreleri için enerji sağlayıcısı halinde son anlarını yaşamakta devam ediyor olacaktır. Hayatta kalabilecek son enerji kaynağını tüketmesi ile hücrelerde kendi içlerinde de ölüm haline geçmiş olacaktır. Bu anda dahi bütünsel olarak baktığımızda insan vücudunda ki enerji kaynağı bitmiş olmayacaktır. Çürüme sürecinde ise mantar ve türevi organizmalar tarafından tüketilebilir enerji kaynağı halinde tüketilirler. Bununla beraber canlı içeriğindeki tüm enerji zamanla çevre faktörler tarafından harcanacaktır. Belkide böylelikle yıllar sonra bir bitkide yaşamaya devam edeceğiz.

1. Mechanisms of Caspase-Independent Neuronal Death: Energy Depletion and Free Radical Generation Ölüm sonrası hücre içi akış değişiklikleri için kaynak

“Aynı nehirde iki kez yıkanamazsınız: Çünkü nehir aynı nehir değildir ve siz aynı siz değilsiniz.”
Heraclitus