Puan Ver
Puan Ver

Günümüzdeki canlılar, evrimleri sırasındaki kendi zamanlarındaki görece dezavatajlarına rağmen nasıl bugüne gelmiş olabilirler?

Doğal seçilime rağmen soylarını devam ettirmiş olabilirler?

Konuya geçmeden önce evrimin kritik noktalarından söz etmek isterim.Evrim kendi mekanizmaları doğrultusunda ilerleyen,canlının nesiller boyunca geliştirmiş olduğu adaptasyonları bir sonraki bireye taşıyarak popülasyonu etkileyen bir doğa yasasıdır.Bireyler değil popülasyonlar evrimleşir.Bahsetmiş olduğunuz kendi zamanına göre dezavantajlı olma durumu evrim için söz konusu değildir.Evrim ancak popülasyonları nesiller boyunca hayatta kalmaya adapte etmeye yarar.Buna rağmen bir canlı türü bulunduğu ortama adapte olamaz ise o tür varlığını devam ettiremez.Birkaç milyon yıl önce uzun boylu ağaçlardan savanalarda inen atalarımız daha uzun süre iki ayak üzerinde durma alet kullanma ve benzeri adaptasyonları geçiremeseydi soyları tükenmiş olurdu.Zaten adapte olamayan bireyler elenir ve genetikleri gelecek nesillere aktarılamaz.Gen havuzundan silinen adapte olmaya yatkın olmayan genler daha güçlü nesillere zemin hazırlar.Doğal seçilime uğramış olurlar.

Kısacası,bu türler evrim yüzünden dezavantaja düşmezler.Evrim türlerin hayatta kalma durumunu pozitif yönde etkiler.Ancak bunun da yetersiz kaldığı durumlarda nesil tükenmesi görülebilir.

“Demokrasilerde aslen bulunması gereken özgürlük ve eşitliğe ulaşmanın en iyi yolu, tüm kişilerin devletin olanaklarını en üst düzeyde paylaşabilmesidir.”