Puan Ver
Puan Ver

Güneş sisteminin dışına insan bedenleri dna şifrelerini göndersek daha iyi olmaz mı?

Güneş sistemi dışına çıkmak için tasarlanan uzay araçlarını insanlara göre tasarlamak yerine yapay zekalı robotlar için tasarlasak onlar da insan dna sını yaşanılabilir bir gezegen bulup orada klonlasa daha mantıklı olmaz mı?

Dediğinde mantıklı olabilir ama takıldığımız konu ne yollayacağımız değil nasıl yollayacağımız. Voyager 1 ve 2 dünyadan 1977 de fırlatıldı ve 42 yıldır yoldalar ancak voyager 1 bir kaç sene önce voyager 2 de gecen sene gezegenleri geçip yıldızlar arası uzay dedikleri boşluğa ulaştılar hala güneş sistemi içindeler. Güneş sisteminin son halkası olan oort bulutuna ( güneşin oluşumundan kalan astreoidler ) ulaşmaları 300 yıl sürecek ve bu kuşağı bitirmeleri 30 000 yıl sürecek. İşin kötüsü onlara güç sağlayan radyoaktif maddelerin yarılanma ömürleri dolayısıyla 6 yıllık enerjileri kaldı :( ondan sonra habersiz yola devam edecekler yada çarpacaklar (zaten iki astreoid kuşağımı geçmeleri bile mucize bence :) )

1. tubitak

“Evrimi tartışmaya gerek yoktur: Bir şempanzenin gözlerinin içine baktığınızda; düşünen, mantığı olan bir kişiliğin size baktığını görürsünüz.”