Sorulara Dön
Akademi & Üniversite

Evrimsel psikoloji alanında neler yapılabilir?

Psikolojiye meraklıyım ve son zamanlarda evrim ağacı sağolsun evrime de merak saldım bu muhteşem doğa olayını ve psikolojiyi bir arada araştırmak benim için çok büyük ve heyecan verici. Peki bu alanda neler yapabilirim daha doğrusu ne olarak yaparım? Ancak akademide mi devam edebilirim? Bu alanda iş imkanı var mıdır?

İş imkanları açısından benim bildiğim akademisyen olup araştırmalara katılıyorsunuz veya kendi araştırmanızı oluşturuyorsunuz. Ülkemizde evrimsel psikoloji diye bir alan olmadığı için yapılabilecek farklı alternatifler var. Örneğin bir taraftan psikoloji okurken biyoloji veya moleküler biyoloji bölümlerinden çift ana dal veya yan dal eğitimi almak veya tam tersi (biyoloji okurken psikoloji ile çift ana dal yapmak). Eğer gittiğiniz üniversite çap/yap imkanı sunmuyorsa serbest seçmeli dersleri biyoloji okurken psikolojiden alarak iki alandan da eğitim sahibi olmak ve lisansüstü eğitimi ise direkt evrimsel psikoloji alanında alabilirsiniz.

Peki biyoloji seçip mi psikoloji dersi alacaksınız, yoksa psikoloji seçip mi biyoloji dersleri alacaksınız.

Bunun cevabı kariyer planlarınızda. Eğer daha çok deneysel çalışmalar yapmak istiyorsanız biyoloji okuyup seçmeli dersleri psikolojiden almak mantıklı olacaktır. Eğer biraz daha teorik çalışacaksanız psikoloji seçmek daha mantıklı olur ama hangisini okuduğunuz fark etmez.

Sorulara Dön