Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Evrimsel antropolojinin evrimle ilişkisi nedir?

Bu konuyla alakalı önerebileceğiz makaleler var mı?

Teşekkür (3)
Hatırla
Takip

Evrim Ağacında tam da bu konuda yazılmış harika bir yazı var,Onu alıntılamak istiyorum.

Basit bir örnek vermek gerekirse; bir kazı alanında insan kemikleri, taş aletler ve diğer hayvanlara ait iskeletler ele geçirdiğimizde, insan kemiklerini incelemeleri için paleoantropologlara, taş aletleri incelemeleri için arkeologlara, hayvan iskeletlerini incelemek ve alanın geçmiş dönemdeki ekolojisini anlamak için biyoarkeologlara, alanın tarihlendirmeleri için paleontologlara ya da jeologlara ve bu alanda bulunan kemiklerden (insana ve diğer hayvanlara ait olan) DNA elde edip bunları incelemeleri için genetikçilere (ya da paleogenetikçilere) ihtiyaç duyarız. Örnekten de anlaşılacağı gibi bir çok bilim dalı tek bir konu üzerinde, yani insanın geçmiş bir dönemdeki yaşantısına dair bir kesiti anlamak üzerine çalışmaktalar. Bu kesitler ve parçalar birleştirildiğinde de genel bir hikaye elde etmemiz mümkün hale geliyor. İste evrimsel antropolojinin yaptığı da, tam olarak bütün alanlardan yararlanarak, insanın “hikayesini” her yönüyle anlatmaya çalışmak(1)

Evrimsel Antropoloji alanında , pek fazla Türkçe makale yok.

Ama çok güzel bir Türkçe YouTube kanalımız var.Gayet başarılı içerikler üretiyor, Link Açıklamada

Teşekkür (3)

“Bilimde duyduğumuz en heyecan verici olan ve bir keşfe en çok kapı aralayan laf, 'Evreka!' değil, 'Hmm, bu çok tuhaf.' lafıdır.”
Isaac Asimov