Puan Ver
Puan Ver

Evrimi "yaratılışçı" insanlara nasıl anlatabiliriz?

Evrimi inkar eden, bilimsel bir gerçek olmadığını öne süren ve canlıların "pat" diye bi anda gökten indiğini düşünen insanlara evrimi nasıl anlatabiliriz?

Evrim, mikro evrim ve makro evrim olmak üzere birkaç alt başlık altında incelenir. Bu başlıkların sebebi çelişkileri engellemektir. Evrime inanmayan insanlara laboratuvar ortamında çok kısa sürelerde evrimleşen bakteri türlerini örnek olarak gösterebiliriz. Bu olay kısa sürede genetik olarak değişime uğrayıp bu değişimi gelecek nesillere aktarmalarıdır. Buna adaptasyon diyenler de vardır ama adaptayon da mikro evrimdir. Bunları örnek olarak verebilirsiniz bunun dışında birçok fosil ve benzeri kanıtlar da vardır, tabiki de %100 olarak kanıtlanabilmiş olmasa da örnek olarak gösterebiliriz.

“Uyduların, gezegenlerin, güneşlerin ve evrenin, hatta evren sistemlerinin yasalarla yönetilmesini anlayabiliyoruz; ancak ufacık bir böceğin özel bir şekilde yaratılması gerektiğine inanıyoruz.”