Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrimi destekleyen ve çalışmalar yapmış günümüzde ve yakın tarihteki bilim insanları kimlerdir?

Merek ettiğim bir konu

Teşekkür
Hatırla
Takip

Bu başlık altında birçok bilim insanına yer verilebilir aslında. Çünkü yapılan her keşif, her gözlem ve sonucunda yayınlanan her makale Evrim Teorisi'ne katkıda bulunabilmiştir. Fakat birkaç isimden bahsetmek gerekir ise; Charles Darwin, Jean-Baptiste Lamarck, Alfred Russel Wallace ve Thomas Huxley'ten bahsetmemiz doğru olacaktır.

Beagle gemisi ile 5 yıllık bir geziye çıkmış, birçok örnek toplamış ve Türlerin Kökeni isimli eserini yayımlamıştır. Darwin'den sonra birçok bilgi değişmiş ve eklenmiş olsa da Darwin, evrim teorisi için kilit isimdir.

Jean-Baptiste Lamarck

Sonradan kazanılan özelliklerin aktarılmasını savunmuştur fakat günümüzde Lamarck Teorisi'nin hatalı olduğu ispatlanmış, savunduğu teori "modifikasyon" olarak belirlenmiştir. Yani bronzlaşmanın da kalıtsal olduğunu savunmuştur. Canlıları bir Evrim Ağacı'na değil bir merdivene dizmiş, aşağı ve yukarı canlılar olarak ayırmıştır. Ayrıca Lamarck'ın düşüncelerinin çoğu, zaman-hedef merkezlidir yani evrimin bir amacı olduğunu ileri sürmüştür(teleogical). *²

Alfred Russel Wallace

Biyolojik evrim olgusu ile tanrı inancını bağdaştırmaya çalışmış olan bir akıllı tasarımcıdır. Bedenin evrimini kabul etmiş fakat insanın matematiksel yetisi, sanatsal becerisi ve ahlak anlayışının evrimle ortaya çıkamayacağını ileri sürmüştür. Evrimin insanı oluşturmak için üstün bir güç tarafından oluşturulduğunu savunmuştur.

Thomas Huxley

"Darwin'in Bulldog'u" olarak da bilinir, İngiliz bir biyolog ve evrimin kararlı bir destekçisidir. İnsanın maymunlarla ilişkili olduğunu kanıtlamak istemiştir. Psikopos Willberforce'a yanıtı bilinmektedir.

Bu bilim insanlarının dışında:

Gregor Mendel'in DNA'yı keşfetmesi,

Albrecht Kossel'in DNA ve RNA'nın 5 temel fazı olan Adenin (A), Guanin (G), Sitozin(C), Timin (T) ve Urasil (U)'i keşfetmesi,

Rosalind Franklin ve Maurice Wilkins isimli iki bilim insanının DNA üzerine X-ışınları yollayarak röntgenini çekmesi üzerine, DNA’nın sarmal yapıda olduğunu kanıtlaması gibi gelişmeler de Evrim Teorisi'ne güç kazandırmıştır. *³

Evrim Teorisi'ni desteklemiş ve üzerine çalışmış bilim insanlarının listesini görmek için evrimciler'i ziyaret edebilirsiniz.

Teşekkür

“Şansı en az hak edenler, onu en çok arzularlar.”
Moliere