Sorulara Dön
Ahmet Atar
Üye

Evrime göre bir maymunun dnası nasıl insanın dnasına evrilir?

bir dna düşünün üzerinde şifreler yazıyor şifremiz 1234 olsun.Bu 1234 maymunun dna şifresi ve evrimciler bu 1234 şifresinin zaman ile 12345,123456 olabilceğini söyler maymunun dnası sadece 1234 rakamlarını bilir 5 le 6 yı bilemez... ortada bir şifre var ve şifreyi bir kuvvetin değiştirmesi gerekir 5 ve 6 yı bilen birisi(buda dna değil)...
Skeptik

Netleştirilmesi gereken detaylar var. Maymun derken şempanzeyi kastediyorsanız onların DNA'sı bizim DNA'mıza dönüşmedi ve bir şey bilmesine gerek yok. Tıpkı kuzeninizin DNA'sının size dönüşmediği veya bunu bilmediği gibi. Yakın akraba olduğunuz için ortak atanız olan dedenizin soyu ayrıldığında çeşitlilik mekanizmaları ile dedenizden baba/anne/hala/teyzeniz doğduğunda DNA'sı biraz değişiyor. Mutasyonlar ve crossingover gibi etkenler etki ediyor. Anne ve babanızdan siz, kardeşiniz diğer akrabalarınızdan kuzeniniz doğunca yine mutasyonlar gibi çeşitlilik mekanizmaları ile DNA'sı biraz değişiyor.

Maymun derken dedeyi mi kastediyorsunuz kuzeni mi bilemesem de bu basit mantığı kuzen olarak şempanzelere, dede olarak Orrorin'e uyarlayabilirsiniz. Şempanzelerle insanın ortak atası var ve bu ortak ata da Orrorin veya ona benzer bir tür. Bu türün popülasyonları tarihsel süreçlerle izole oldu her nesilde mutasyon, corssing-over, çevresel süreçlerle ve diğer mekanizmalarla evrimleşmeye devam etti.

Tüm Reklamları Kapat

Bazı konularda eksikleriniz var, önce onları halletmeniz gerekiyor. Evrim mekanizmaları ile ilgili bilgi almak için buraya, Evrimsel sürecin nasıl işlediği ile ilgili bilgi almak için buraya ve buraya, genel olarak Evrimsel Biyoloji ile ilgili bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Talha Okur
Evrim ağacı takipçisiyim :)

Bence sorunu değiştirmelisin çünkü bir maymun DNA'sı insan DNA'sına evrimleşmiyor, Evrimleşmedi de. Bizim maymunlarla ortak atalarımız olması, günümüzde görmekte olduğun maymunların evrimleşmiş hali olduğumuz anlamına gelmiyor. Maymunlar ile biz insanların daha eskiye dayanan ortak ataları var. Yine de sana durumu basitçe açıklayayım. Evrimler, evrimsel süreçten geçen canlının kendi isteğiyle oluşmaz. Ortada koşullar vardır. Soğuk iklimde yaşayan hayvanların daha kalın postlara sahip olması gibi. Ortak ataları olmasına rağmen, bir Sibirya kurdu ile bir golden'ın aynı kürk yapısına sahip olmasını bekleyemeyiz mesela. Yani senin bahsettiğin "şifreyi değiştiren kuvvet" canlının bulunduğu ekosistem ve bilumum çevre koşullarıdır.

Sorulara Dön
Ötanazi: Ölüm Hakkımız Var mı? | Taner Beyter (Öncül Analitik Felsefe)
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Siz Ne Kadar Ortalama İnsansınız? | Galton Panosu!
Bu Motor, Nasıl Havada Asılı Durabiliyor?