Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim yasa olablir yoksa bilim insanları yasa kelimesini kullanmayı bıraktı mı? ( (evrim teoridir ve teoride geniş kapsamlı o yüzden soruyorum. ) ?

Evrimin eksik yönleri var mı? Evrimin yapboz olduğunu düşünün onun eksik parçaları var mı? )(evrimin bilimsel gerçek olduğunu biliyorum. )

Öncelikle yasa ve teori nedir ona bakalım.

Yasa, gözlem ve deneylerle iyi desteklenip kanıtlanmış matematiksel prensiptir. Tipik olarak yasalar, matematiksel formüllerle ifade edilirler. Yasalar dünya hakkında daha kısıtlı bilgilenirmelerde bulunurlar. *¹

Teori, bir olgunun, sürekli olarak doğrulanmış gözlem ve deneyler baz alınarak yapılan bir açıklamasıdır. Teoriler açıklanabilir genel bağımsız ilkelere dayanır. Bu ilkelere bağlı kalarak doğada sonuçların nasıl örneklendirileceğini açıklamaya çalışır. *²

Buradan da anlaşılabileceği üzere, yasalar ile matematiksel formüller gibi bilgilendirmeler bulunabilirken teoriler ile o yasaların nasıl işlediği bulunabilmektedir. Kütle Çekim Yasası'nı açıklamak için yerçekimi teorileri oluşturulması örnek verilebilir.

Dolayısı ile bir teori ortaya atabilmek için öncelikle bir yasaya dayanmanız gerekmektedir. Çünkü daha önce de belirttiğim gibi teori bir doğa yasasını kapsar, olayların nasıl olduğunu açıklamaya çalışır.

Evrim de yasadır.

Evrim, popülasyon içi gen ve özellik dağılımlarının nesiller içerisindeki değişimidir. *³

Yani evrim yasası, insan ile şempanzenin ortak bir atası olduğunu iddia etmez! İnsanın ve şempanzenin ortak bir atasının bulunduğunu evrim teorisi iddia eder! Lamarck'ın Evrim Teorisi'nin ve Darwin'in Evrim Teorisi'nin evrim yasasını açıklamaya yönelik birer teori olduğunu anlayabiliriz.

Bilimle kalın!

Puan Ver

“Çoğu zaman ekonomistlerin insanlardan beklediği gibi davranmayız; çünkü onların sandığından çok daha az bencil ve çok daha az rasyoneliz.”